کپی ۳۰۰کارت بانکی توسط یک سوپرمارکت در گوهردشت کرج

  • ۶ فروردین ۱۴۰۳
  • 227

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: فرمانده انتظامی البرز از شناسایی و دستگیری اعضای باند سه نفره کلاهبرداری اسکیمری با اعتراف به ۲۵ میلیارد ریال برداشت غیرمجاز در گوهردشت خبر داد.

به گزارش بانک مردم و به نقل از ایسنا، سردار حمید هداوند روز دوشنبه ششم فروردین با اعلام این خبر بیان کرد: به دنبال مراجعه تعداد زیادی از شهروندان به پلیس فتا و اعلام این موضوع که در یک بازه زمانی مشخص از کارت بانکی آنها پول برداشت شده است، تیمی ویژه از کارشناسان پلیس فتا استان بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در تحقیقات ابتدایی با توجه به اینکه کارت بانکی مالباختگان در اختیار خود آنها بوده و برداشت به صورت کشیدن از پوز بانکی صورت گرفته بود، گرفتاری آنها در دام کلاهبرداران اسکیمری برای ماموران محرز شد.

فرمانده انتظامی استان البرز اضافه کرد: در ادامه با بررسی تراکنش‌های صورت گرفته مشخص شد که همه مالباختگان به صورت مشترک از یک سوپرمارکت در منطقه گوهردشت در آن بازه زمانی خرید داشته‌اند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: بلافاصله با هماهنگی مقام قضایی متصدی سوپرمارکت شناسایی و دستگیر و در تحقیقات صورت گرفته از وی مشخص شد که به واسطه یکی از دوستان خارج از کشورش دستگاه اسکیمر تهیه و اطلاعات بیش از ۳۰۰  کارت بانکی مشتریان خود را در یک بازه زمانی چند روزه کپی برداری کرده است.

سردار هداوند ادامه داد: در خصوص این پرونده دو متهم دیگر در یکی از استان‌های شمالی کشور که وجوه کلاهبرداری شده را تبدیل به طلا و سکه می‌کردند،  شناسایی دستگیر شدند.

وی گفت: ارزش کلاهبرداری صورت گرفته توسط این باند اسکیمری بیش از ۲۵  میلیارد ریال برآورد می‌شود.

سردار هداوند در پایان با بیان اینکه متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شده و تلاش پلیس برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد، به شهروندان توصیه کرد در هنگام خرید از در اختیار گذاشتن رمز کارت بانکی به متصدیان و فروشندگان خودداری کنند.

ثبت دیدگاه

ثبت