ابلاغ امهال تسهیلات کشاورزان خسارت‌دیده از حوادث غیرمترقبه

  • ۷ فروردین ۱۴۰۳
  • 230

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: بانک مرکزی اعلام کرد: بانک‌های عامل موظفند نسبت به بخشودگی سود، کارمزد و جریمه‌های دیرکرد تسهیلات پرداختی تا دو میلیارد ریال با سررسیدهای تا پایان سال 1402 تمامی بهره‌برداران بخش کشاورزی خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه به ویژه سیل، سرمازدگی و خشکسالی با اولویت (متناسب با میزان وام و به صورت فصلی) اقدام و اصل تسهیلات را به مدت یک‌سال استمهال کنند.

به گزارش بانک مردم و به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، این بانک در بخشنامه شماره 03.722 مورخ 6 فروردین ماه سال 1403 موارد زیر را ابلاغ کرد:

بدين‌‌ وسیله بند "ض" تبصره (7) قانون بودجه سال 1403 کل کشور به شرح ذيل ابلاغ مي‌شود:

"‌ض‏‏‏‏- بانک‌های عامل موظفند نسبت به بخشودگی سود، کارمزد و جریمه‌های دیرکرد تسهیلات پرداختی تا دو میلیارد (2،000،000،000) ریال با سررسیدهای تا پایان سال 1402 تمامی بهره‌برداران بخش کشاورزی خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه به ویژه سیل، سرمازدگی و خشکسالی با اولویت (متناسب با میزان وام و به صورت فصلی) و بر اساس آیین‌نامه اجرائی تدوین شده توسط سازمان برنامه و بودجه کشور که به تصویب هیات وزیران می‌رسد اقدام و اصل تسهیلات را به مدت یک‌سال استمهال کنند. 

بار مالی ناشی از این بند تا مبلغ یکصد و پنجاه هزار میلیارد (150،000،000،000،000) ریال توسط سازمان برنامه و بودجه کشور از محل بند «م» ماده (28) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) تضمین و پرداخت خواهد شد. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است گزارش تفصیلی عملکرد این بند را هر شش ماه یک‌بار به کمیسیون‌های کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست و برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ارائه کند."

شایان ذکر است، تضمین‌نامه و دستورالعمل اجرایی بند قانونی اشاره شده متعاقباً ارسال خواهد شد. براین اساس، خواهشمند است دستور فرمائيد مراتب به نحو مقتضي به واحدهاي اجرايي ذي‌ربط ابلاغ شود.‏‏‏‏‏‏‏‏‏

ثبت دیدگاه

ثبت