طلا در آستانه‌ بازگشت به ۲۲۰۰ دلار

  • ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • 231

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: به نظر می‌رسد قیمت طلا در آستانه‌ی بازگشت به بالای سطح ۲۲۰۰ دلار و آزمایش مجدد رکورد بالاتر است.

به گزارش بانک مردم و به نقل از بنکر، از منظر تکنیکال، عملکرد قیمت محدود شده در حدود دو هفته‌ی گذشته ممکن است به عنوان یک مرحله‌ی تثبیت صعودی در برابر پس‌زمینه‌ی افزایش رشد از ابتدای این ماه طبقه‌بندی شود.

علاوه بر این، نوسانگرها در نمودار روزانه به راحتی در قلمرو مثبت قرار دارند و از چشم‌اندازی برای شکست نهایی به سمت صعود حمایت می‌کنند.

برخی از خریدهای متعاقب بالای ۲۲۰۰ دلار، مجدداً تنظیمات سازنده را تأیید می‌کند و به قیمت طلا اجازه می‌دهد تا بالاترین رکورد، در حدود منطقه ۲۲۲۳ دلاری را که هفته‌ی گذشته لمس کرد، دوباره آزمایش کند.

از سوی دیگر، هر کاهش اصلاحی احتمالاً در نزدیکی منطقه ۲,۱۶۴-۲,۱۶۳ دلار پیش از منطقه ۲,۱۵۶-۲,۱۵۵ دلار و منطقه ۲,۱۴۷-۲,۱۴۶ دلار، حمایتی را از آن خود می‌کند.

گفتنی است شکست متقاعد‌کننده به سطحی پایین‌تر از رقم دوم، ممکن است باعث فروش فنی تهاجمی شود و قیمت طلا را در مسیر تا مرز ۲,۱۰۰ دلار، بیشتر به سمت حمایت مربوطه‌ی بعدی در نزدیکی منطقه ۲,۱۲۸-۲,۱۲۷ دلار بکشاند.

سطح مذکور باید به‌عنوان پایه‌ای قوی برای طلا (XAU/USD) عمل کند که اگر به طور قاطع شکسته شود، نشان می‌دهد که طلا XAU/USD در کوتاه‌مدت بالاتر رفته و از این رو، راه را برای ضررهای عمیق‌تر هموار می‌کند.

محرک‌های بازار
قیمت طلا تثبیت می‌شود، چرا که معامله‌گران در انتظار نشانه‌های بیشتری در مورد مسیر کاهش نرخ توسط فدرال رزرو هستند.

فدرال رزرو هفته‌ی گذشته، با تأکید بر سیاست پولی کمتر محدودکننده، بر سه کاهش نرخ بهره تا پایان سال خاطرنشان کرد که نقش باد موافقی برای قیمت طلای بدون بازده را دارد.

روسیه در واکنش به سیل حملات پهپادی اخیر اوکراین به پالایشگاه‌های نفت این کشور، حملات خود به زیرساخت‌های انرژی اوکراین را افزایش داد و به این ترتیب، بر خطر تشدید بیشتر تنش‌ها افزود.

غیر از آن، در پی تشدید حملات شبه‌نظامیان حوثی‌ به کشتی‌ها در خلیج عدن و دریای سرخ، اشتهای سرمایه‌گذاران برای داشتن دارایی‌های پرمخاطره‌تر کاهش یافت.

در این بین، در پی انتشار داده‌هایی که حکایت از افزایش ۱.۴ درصدی سفارشات کالاهای بادوام ایالات متحده در ماه فوریه، در مقایسه با افت ۶.۲ درصدی ماه قبل داشت، دلار آمریکا به رشد اندک روز گذشته اضافه می‌کند.

به طور جداگانه، براساس گزارش هیئت کنفرانس، شاخص اعتماد مصرف‌کننده ایالات متحده در ماه مارس به ۱۰۴.۷ کاهش یافت که در بحبوحه‌ی ترس از رکود اقتصادی، تغییر کمی نسبت به نرخ ۱۰۴.۸ ماه قبل داشت.

علاوه بر این، انتظارات تورمی مصرف کنندگان در طول ماه گزارش‌شده از ۵.۲ درصد در فوریه، به ۵.۳ درصد رسید که می‌تواند فدرال رزرو را مجبور کند که نرخ‌های بهره را برای مدت طولانی‌تری بالاتر نگه دارد.

بازده اوراق قرضه‌ی 10 ساله‌‌ی ایالات متحده، بالاتر از آستانه‌ی 4.0 درصد قرار می‌گیرد و همچنان به پشتیبانی از دلار ادامه می‌دهد و از این رو، احتیاط را برای گاوهای طلا XAU/USD تضمین می‌کند.

معامله گران همچنین ممکن است ترجیح دهند برای سرنخ‌های بیشتر در مورد مسیر سیاست فدرال رزرو و قبل از قرار دادن شرط‌های جهت‌دار جدید، در انتظار انتشار شاخص قیمت مصرف و هزینه‌ی شخصی ایالات متحده (PCE) باشند.

ثبت دیدگاه

ثبت