چه زمانی طلا بخریم تا ضرر نکنیم؟

  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • 188

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم:‌ تنش‌های سیاسی در منطقه از عوامل رشد نرخ ارز و طلا در بازار بود، اما باید توجه داشت عواملی که ماهیت اقتصادی ندارند دوام زیادی ندارند.

به گزارش بانک مردم، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اعلام این موضوع به اقتصادآنلاین گفت: بخش عمده افزایش قیمت سکه و طلا در سال جاری مربوط به افزایش شدید قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

نادر بذرافشان از تخلیه نسبی تقاضا و هیجانات در بازار طلا و سکه خبر داد و افزود: از ابتدای سال میلادی افزایش حدود ۳۵۰ دلاری اونس جهانی طلا را شاهد بودیم و از ابتدای امسال (فروردین ۱۴۰۳) اونس جهانی رشد ۲۵۰ دلاری داشته است که بر قیمت طلا و سکه در بازار داخل تاثیر گذاشته است.

وی با بیان اینکه در پایان سال میلادی ۲۰۲۴ مراکز مالی جهانی قیمت اونس جهانی طلا و فتح ۲۵۰۰ دلاری را پیش‌بینی کردند، گفت: روز جمعه در معاملات جهانی شاهد افزایش نرخ اونس جهانی طلا و رکورد جدید ۲۴۰۰ دلار بودیم، البته اکنون کاهش نسبی داشته، اما زودتر از موعد وارد روند پیش‌بینی شد.

به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران بخش عمده افزایش قیمت سکه و طلا مربوط به تغییرات نرخ جهانی است.

این فعال صنف طلا و جواهر به مردم توصیه کرد: مردم در بازارهای التهابی صبوری کنند و در زمان ثبات بازار خریدشان را انجام دهند.

عرضه سکه و حراج شمش در مرکز مبادله ارز و طلای ایران هم می‌تواند نقش مهمی در کاهش نرخ و تخلیه حباب قیمت داشته باشد.

وی تصریح کرد: متقاضیان زمانی اقدام به خرید کنند که التهابات بازار فروکش کرده باشد، در غیر این صورت متحمل ضرر و زیان مالی خواهند شد.

ثبت دیدگاه

ثبت