چگونه با موبایل پول پرداخت کنیم؟

  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • 206

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم:‌ با اجرای پروژه کهربا امکان پرداخت پول با موبایل به جای کارتخوان از طریق دستگاه ان افی سی(NFC) فراهم شده‌است.

به گزارش بانک مردم و به نقل از بنکر، مهران محرمیان معاون فناوری بانک مرکزی خبر داده که با اجرای پروژه کهربا و اتصال کارت‌های ۵ بانک به این پروژه امکان پرداخت پول با موبایل به جای کارتخوان امکانپذیر شده‌ است.

به گفته او هم اکنون اولین عملیات تجمیع کارت ها توسط یک شرکت خدمات PSP با همکاری چند بانک به خصوص بانک تجارت آغاز شده است و الان تعدادی از کارتخوان ها در کشور به این خدمت مجهز شده اند و این تراکنش قابل انجام است

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی افزود: به عبارت دیگر این امکان فراهم شده تا اطلاعات کارت های بانکی که الان به صورت فیزیکی در اختیار افراد است در گوشی تلفن همراه افراد در قالب یک اپلیکشن ثبت شود و فرد در هنگام خرید وقتی به فروشگاه مراجعه می کند گوشی تلفن همراه فرد تبدیل به هر یک از کارت های بانکی وی می شود.

پرداخت بدون کارت
محرمیان افزود: کافی است یکی از کارت ها به صورت پیش فرض انتخاب شود و پس از باز شدن قفل گوشی تلفن همراه بارکد خوان مقابل گوشی قرار گیرد و پول کالای خریداری شده جابه جا ‌شود.

پرداخت بدون کارت از طریق ان اف سی انجام می‌شود که تاکنون برای یک ارتباط با برد کوتاه استفاده می‌شد.

براساس این قابلیت امکان اتصال تبلت‌ها، گوشی‌ها و لپ تاپ برای پرداخت پول وجود دارد.

با اجرایی شدن ان اف سی، مشترک بانک می‌تواند با نزدیک کردن گوشی به دستگاه ان اف سی پرداخت را بدون رمز و با امنیت بالا انجام دهد.

در سال های گذشته یکی از مشکلاتی که مردم در پرداخت با آن مواجه بودند مخدوش بودن کارت، لو رفتن رمز کارت، سواستفاده از کارت توسط برخی خريداران و … بوده که با اجرای این پروژه این چالش ها برطرف خواهد شد.

نحوه عملکرد NFC
ان اف سی برای یک دستگاه نقش فرستنده و برای دستگاه دیگر نقش گیرنده را دارد. در سال های اخیر از این قابلیت در حوزه حمل و نقل عمومی و پایانه های پرداخت لمسی و … استفاده شده‌ است.

این دستگاه از طریق امواج رادیویی فعالیت می‌کند. به همین دلیل در زمانی که دو دستگاه دارای ان اف سی در کنار هم قرار می‌گیرند بدون اینکه نیاز به اقدامی باشد به هم متصل می‌شوند.

ثبت دیدگاه

ثبت