سقوط بی‌سابقه ارزش پول اسراییل

  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • 339

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: در بحبوحه تنش‌ها بر سر طرح‌های نظامی حمله به شهر رفح در جنوب نوار غزه، شِکِل رژیم صهیونیستی در روز دوشنبه با ۱.۳ درصد کاهش به ۳.۷۵ در هر دلار رسید.

به گزارش بانک مردم و به نقل از ایسنا، این سقوط بزرگترین سقوط طی سه هفته اخیر در بحبوحه بن‌بست مذاکرات غیرمستقیم بین حماس و رژیم صهیونیستی برای دستیابی به آتش‌بس غزه و مبادله گروگان بود.

اوضاع در نوار غزه روز دوشنبه پس از آن تشدید شد که ارتش رژیم صهیونیستی دستور تخلیه فوری فلسطینیان ساکن در محله‌های شرقی رفح را صادر کرد و از آنان خواست به مناطق المواسی در جنوب غزه بروند.

به گزارش رادیو ارتش رژیم صهیونیستی، تخمین زده می‌شود حدود ۱۰۰هزار غیرنظامی فلسطینی در مناطقی زندگی می‌کنند که قرار است تخلیه شوند.

رفح، محل زندگی بیش از ۱.۵ میلیون فلسطینی آواره است که پس از درگیری حماس و این رژیم در هفتم اکتبر گذشته در این مکان پناه گرفتند و نزدیک به ۱۲۰۰ نفر از بین رفتند.

از آن زمان، به دلیل حملات رژیم صهیونیستی علاوه بر ایجاد فاجعه انسانی، بیش از ۳۴هزار و۷۰۰ فلسطینی که اکثرا زنان و کودکان بودند از بین رفتند.

به گفته سازمان ملل، نزدیک به هفت ماه پس از جنگ رژیم صهیونیستی، بخش‌های وسیعی از غزه به ویرانه‌ای تبدیل شده که ۸۵ درصد از جمعیت غزه را به آوارگی داخلی در میان محاصره فلج‌کننده غذا، آب سالم و دارو سوق داده است.

آناتولی نوشت، رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری به نسل‌کشی متهم است و حکم موقت در ژانویه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در حال ارتکاب نسل‌کشی در غزه است و به تل‌آویو دستور داد تا این گونه اقدامات را متوقف و اقداماتی را برای تضمین ارائه کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان در آنجا اتخاذ کند.

ثبت دیدگاه

ثبت