ارائه خدمات بانکی و صدور دستهچک اشخاص حقیقی، منوط به ثبت اطلاعات سکونت در سامانه املاک و اسکان کشور است.
به گزارش بانک مردم از روابطعمومی بانکآینده؛ در پی ابلاغ معاونت فنآوری نوین بانکمرکزی ج.ا.ایران با موضوع «بهرهمندی سامانه صیاد از پایگاه اطلاعاتی سامانه املاک و اسکان کشور در زمان صدور دستهچک»، بهزودی ارائه خدمات بانکی به احراز نشانی (کدپستی) محل اقامت اشخاص و الزام خوداظهاری املاک تحت تملک و تحت اقامت اشخاص حقیقی در سامانه ملی املاک و اسکان کشور، منوط خواهد شد. بههمین منظور، تمهیدات لازم پیرامون بهرهمندی سامانه صیاد از پایگاه اطلاعاتی سامانه املاک و اسکان کشور در زمان صدور دستهچک فراهم گردیده است.
در این راستا، بررسی تطابق کدپستی و کدملی متقاضی صدور دستهچک از تاریخ ۱۴۰۳/۰۵/۰۱ در سامانه صیاد، عملیاتی شده است و در ماههای آتی در صورت عدمثبت اطلاعات سکونت متقاضی، فرآیند صدور دستهچک متوقفشده و تا زمان مراجعه فرد متقاضی به پایگاه داده املاک و اسکان و اصلاح دادههای اظهارشده درآن مأخذ، صدور دستهچک، امکانپذیر نخواهدبود.
بر همین اساس، ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان کشور و رفع مغایرت اطلاعات متقاضی در زمان صدور دستهچک، الزامی است.
از همینرو به اطلاع مشتریان گرامی بانکآینده میرساند؛ با توجه به اجرای روند پیشگفته، در آینده نزدیک اشخاص حقیقی که نسبت به ثبت اطلاعات سکونت خود در سامانه فوقالذکر اقدام ننمودهاند، با منع صدور دسته چک مواجه خواهند شد.