حفظ کمترین نرخ مطالبات غیرجاری شبکه بانکی توسط بانک مهرایران

  • ۱۱ آذر ۱۴۰۴
  • 85

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان اینکه با وجود پرداخت گسترده تسهیلات، این بانک همچنان کمترین نرخ مطالبات غیرجاری را در شبکه بانکی دارد، اظهار داشت: در سال‌های اخیر بانک توانسته کمترین نرخ مطالبات غیرجاری را حتی پایین‌تر از میانگین جهانی ثبت کند.

به گزارش بانک مردم و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه، نخستین همایش سراسری حقوقی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با حضور دکتر «غلامرضا فتحعلی» مدیرعامل بانک، جمعی از مدیران و رؤسای دوایر حقوقی استان‌ها و به همت اداره‌کل حقوقی و وصول مطالبات برگزار شد.

در این همایش، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با تشریح وضعیت عملکرد بانک در سال جاری، اظهار داشت: بانک طی ۸ ‌ماهه اخیر توانسته در حوزه منابع، عملکردی مطلوب ثبت کرده و با پوشش ۸۴ درصدی بودجه سال جاری، بیش از ۵۸۶ همت منابع جذب کند.

وی افزود: در شرایطی که اقتصاد کشور درگیر تبعات جنگ ۱۲ روزه، تکانه‌های متغیرهای اقتصادی و نوسان‌های بازارهای موازی پول بوده، منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این مدت ۳۵ درصد رشد را تجربه کرد.

فتحعلی با اشاره به عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در پرداخت تسهیلات، گفت: سال گذشته بانک رکورددار پرداخت تسهیلات در کشور بود؛ تنها بانکی که بدون بنگاه‌داری و صرفاً با فعالیت در حوزه واسطه‌گری مالی توانسته به چنین جایگاهی برسد.

ثبت کمترین نرخ مطالبات غیرجاری شبکه بانکی کشور توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

پرداخت ۳ میلیون و ۵۰۰هزار فقره تسهیلات در ۸ ماه

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان اینکه امسال نیز روند پرداخت‌ها چشمگیر بوده، تصریح کرد: از ابتدای سال تا امروز بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰هزار فقره تسهیلات به ارزش ۳۲۳ همت پرداخت شده و امیدواریم رکورد سال گذشته نیز جابه‌جا شود.

وی با اشاره به نقش اثرگذار بانک در صنعت مالی گفت: سال گذشته در شبکه بانکی کشور ۷۶۰۰ همت تسهیلات پرداخت شد که ۲۲ درصد آن، معادل ۱۶۰۰ همت در حوزه خانوار بوده و از این میزان، ۳۵۲ همت توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شده است.

فتحعلی اضافه کرد: این سهم قابل‌توجه، جایگاه بانک را به‌عنوان یک بازیگر اصلی در صنعت بانکداری تثبیت کرده و موجب جلب اعتماد مردم، حاکمیت و علما شده است.

ثبت کمترین نرخ مطالبات غیرجاری شبکه بانکی

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان اینکه با وجود پرداخت گسترده تسهیلات، این بانک همچنان کمترین نرخ مطالبات غیرجاری را در شبکه بانکی دارد، خاطرنشان ساخت: در سال‌های اخیر بانک توانسته کمترین نرخ مطالبات غیرجاری را حتی پایین‌تر از میانگین جهانی ثبت کند، اما مهاجرت سامانه بانکداری متمرکز از فرانگین به بنکو و همچنین تسهیل بازپرداخت اقساط در شرایط دشوار پس از جنگ ۱۲ روزه، موجب افزایش اندک مطالبات شد. این شاخص با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده به‌زودی به سطح سال گذشته بازخواهد گشت.

وی در ادامه با اشاره به ۳ اقدام راهبردی مهم بانک، اظهار داشت: تدوین برنامه جامع و ساختاریافته ۳‌ ساله، مهاجرت موفق سامانه بانکی که با اجرای ۱۵۰ موضوع و ۴ مانور انجام شد و تدوین دستورالعمل بانک‌های قرض‌الحسنه برای ارائه همه خدمات بانکی از جمله صدور ضمانت‌نامه و خدمات ارزی، از جمله گام‌های اساسی بوده که مسیر تحول و توسعه بانک را در سال‌های پیش‌رو هموار می‌کند.

ثبت کمترین نرخ مطالبات غیرجاری شبکه بانکی کشور توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

فتحعلی با تأکید بر ضرورت رعایت بهداشت اعتباری با افزایش سقف تسهیلات به ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، تصریح کرد: صیانت از نسبت مطالبات غیرجاری امروز بیش از گذشته اهمیت دارد و در همین راستا، آگاهی از مباحث روز حقوقی پیش‌نیاز حفظ سلامت اعتباری و عملکرد صحیح شبکه شعب به‌شمار می‌رود.

گفتنی است، در آغاز این همایش «بهزاد الیاسی»، رئیس اداره کل حقوقی و پیگیری وصول مطالبات و «محسن محمدی» مدیرعامل شرکت احیا منابع مهر ایرانیان گزارشی از اقدامات مجموعه‌های ذیربط ارائه دادند.

ثبت دیدگاه

ثبت