«حسینی» تراز منفی بانک مسکن را گردن پروژه نهضت ملی انداخت

  • ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • 223

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: مدیرعامل بانک مسکن درباره منفی شدن تراز بانک مسکن گفت: برای تامین مالی پروژه نهضت ملی مسکن از بانک مرکزی کمک گرفتیم.

به گزارش بانک مردم و به نقل از ایلنا، حدود یک ماه پیش مطلبی در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه بانک مسکن که در مجمع شهریور ماه اعلام کرد بود بیش از 1000 میلیارد ریال به سود رسیده، در کمتر از 6 ماه بیش از 200 هزار میلیارد ریال تراز منفی دارد و از بیش از 120 هزار میلیارد ریال آن مربوط به  اضافه برداشت از بانک مرکزی است که این موضوع را مدیرعامل بانک مسکن در گفت‌وگو با ایلنا تلویحا تایید کرده و گفته ‌است که از بانک مرکزی کمک دریافت کردیم.

عباس حسینی، مدیرعامل بانک مسکن در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره منفی شدن تراز بانک مسکن پس از چند ماهی که این بانک به سود رسیده بود، اظهار داشت: بانک مسکن باید پروژه نهضت ملی مسکن را تامین مالی کند که بخشی از این تامین مالی‌ها از محل سپرده‌های مردمی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای پروژه‌ نهضت ملی مسکن از محل فروش اموال و بخشی هم از محل واریزی مردم تامین می‌شود.

مدیرعامل بانک مسکن تاکید کرد: همچنین برای تامین بخشی از منابع مالی با هماهنگی‌ها از بانک مرکزی کمک می‌گیریم.  

حسینی گفت: تمام این اقدامات برای نهضت ملی مسکن بوده و این خودش یک نهضت است.     

وی با اشاره به منفی شدن تراز بانک مسکن اظهار داشت: منفی بودن تراز در شبکه بانک همین روند است که یک روز پول وارد بانک می‌شود و یک روز هم پول از آن خارج می‌شود و سرجمع رفت و برگشت منابع بانکی در یک روز می‌تواند تراز را منفی و در یک روز می‌تواند تراز را مثبت کند.

مدیرعامل بانک مسکن تاکید کرد: اما نکته مهم این است که تمام فعالیت بانک مسکن در چارچوب ضوابط قانونی بوده و خارج از آن هم اقدامی انجام نداده‌ایم.  

حسینی پیش ازاین گفته بود که باوجود اینکه اینکه در لایحه بودجه 1403 افزایش سرمایه بانک‌های دولتی دیده نشده بود با حمایت مجلس و رییس جمهور از طرح نهضت ملی مسکن، 100 هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه در بودجه سال آینده داریم. 

البته طبق اخبار منتشر شده مجلس با این پیشنهاد بانک مسکن مخالفت کرده‌ است.

ثبت دیدگاه

ثبت