رکوردزنی اونس جهانی علت اصلی افزایش قیمت طلا و سکه در ایران

  • ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
  • 174

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: کارشناس ارشد بازار طلا و سکه گفت: دلیل اصلی گرانی قیمت طلا و سکه، افزایش قیمت اونس جهانی است.

 به گزارش بانک مردم، محمد کشتی‌آرای، رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی قیمت انس جهانی طلا در ۶-۷ ماه گذشته اظهار کرد: تنش‌های خارجی و افزایش قیمت انس جهانی طلا در چند ماه اخیر و همچنین افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی، دلیل اصلی گرانی طلا و سکه در بازار داخل است. در یک ماه گذشته قیمت جهانی طلا با رشد ۱۲درصدی مواجه شد.

این کارشناس ارشد بازار طلا در ادامه به سیاست‌های بانک مرکزی در این بازار اشاره کرد و گفت: به نظر بنده در افزایش اخیر قیمت‌ها نه تنها بانک مرکزی مقصر نبوده بلکه اقداماتی مانند حراج سکه و شمش طلا توانست قیمت‌ها را کنترل کند و اگر این اقدامات انجام نمی‌شد، امروز قیمت‌های بسیار بالاتری را در بازار شاهد بودیم.

وی افزود: اگر بانک مرکزی بتواند کنترل و مدیریت خود را در بازار ادامه دهد، قطعا می‌توان شاهد کاهش نوسانات قیمتی بود. همچنین سیاست‌هایی مانند حراج سکه و شمش طلا در مرکز مبادله ایران اقدامات مثبتی است که باید تداوم داشته باشد.

کشتی آرای در پایان گفت: امروز در دنیا شاهد صف آرایی‌های نظامی هستیم؛ قطعا  کاهش تنش‌ها می‌تواند منجر به کاهش قیمت‌ها و بازگشت آرامش به بازارها شود.

ثبت دیدگاه

ثبت