قیمت طلا در ویتنام بیش از قیمت‌های جهانی است

  • ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
  • 194

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: بانک مرکزی ویتنام اعلام کرده که عرضه شمش طلا را برای ایجاد ثبات در بازار افزایش خواهد داد زیرا قیمت‌های داخلی بسیار بالاتر از قیمت‌های جهانی است.

به گزارش بانک مردم و به نقل از ایسنا، ویتنام برای ایجاد ثبات در بازار عرضه شمش طلا را افزایش می‌دهد. قیمت طلا در این کشور جنوب شرق آسیا در سال جاری افزایش قابل‌توجهی داشته است و در روز جمعه به ۳۴۰۱ دلار و ۳۶ سنت رسیده است، در حالی که در بازارهای جهانی ۲۳۸۸ دلار آمریکا معامله می‌شود.

بانک ملی ویتنام در بیانیه‌ای اعلام کرد که برنامه‌هایی را برای مداخله در بازار آماده کرده است. این بانک عنوان کرد که با افزایش عرضه شمش طلا برای بازار با تفاوت بالای قیمت داخلی و جهانی مقابله خواهد کرد. فام مین چین، نخست وزیر ویتنام به بانک مرکزی دستور داده بود که فوراً برای کاهش تفاوت بین قیمت شمش طلا داخلی و جهانی اقدام کند. او همچنین در اواخر سال گذشته درخواست مشابهی را مطرح کرد زیرا افزایش سریع قیمت شمش طلا به جو بازار آسیب زد.

کان ون لوک، مشاور دولت ویتنام گفت که تصمیم بانک مرکزی یک حرکت خوب بود. او اظهار کرد که علت اصلی این تفاوت عدم تعادل بین عرضه و تقاضا بود.

بر اساس گزارش رویترز، طبق مقررات ویتنام در سال ۲۰۱۲، ایالت حق انحصاری تولید شمش طلا، صادرات و واردات طلای خام برای تولید شمش طلا را دارد تا تأثیر نوسانات قیمت طلا بر نرخ ارز، تورم و ثبات اقتصاد کلان را محدود کند. مشاغل محلی از بانک ملی خواسته‌اند تا با توجه به وضعیت فعلی، مقررات را اصلاح کند.

ثبت دیدگاه

ثبت