مجمع عمومی شرکت بیمه پاسارگاد برگزار شد

  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
  • 908

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت بیمه پاسارگاد در حال برگزاری است.

به گزارش بانک مردم، گزارش هیئت مدیره به مجمع در رابطه با سال مالی گذشته قرائت شد که مهم ترین موارد آن به شرح است:

✅ ضریب افزایش سالانه بیمه ها عمدتا بین  10 تا 20 درصد در سال جاری است.

✅ ضریب خسارت بازار از سال 1398 تا 1400 تقریبا 80 درصد بوده اما ضریب خسارت بپاس تقریبا 20 درصد با آن فاصله دارد.

✅ تقریبا 51 درصد از منابع سرمایه گذاری ما به صورت سپرده گذاری نزد بانک ها و صندوق ها است. 39 درصد از پورتفوی ما را سرمایه گذاری در سهام تشکیل می دهد. بخش عمده سرمایه گذاری در هلدینگ میدکو و خاورمیانه و پارس آرین تشکیل می دهد. تفاوت بهای تمام شده و ارزش روز این شرکت ها حدودا بین 50 تا 70 درصد است.

✅ بازده سرمایه گذاری های ما همواره از شاخص کل بالاتر بوده است.

✅ در پورتفوی غیربورسی سه شرکت مهم داریم: خانه مدرن اساطیر (با مالکیت 30 درصد) که ارزش روز آن 5 برابر بهای تمام شده آن است. شرکت نسیم سلامت که در حوزه توریست سلامت فعالیت می کند و 20 درصد مالکیت را در اختیار داریم. شرکت چکاد سرمایه گذاری که در حوزه سرمایه گذاری فعالیت می کند و به دنبال عرضه آن در بورس و سهامی عام کردن آن هستیم.

پاسخ شرکت به بندهای حسابرسی:

✅ در رابطه با بند 6 حسابرسی، 7 مورد از 12 فقره ساختمان های اشاره هم اکنون در تصرف شرکت هستند اما به دلایل مختلف مثل مجوز پایان کار هنوز اسناد به نام شرکت نشده است.

✅در آخرین جلسه مقرر شده است که بخشی از ساختمان ها به بانک عودت داده شده و یا به ارزش منصفانه فروخته شود. ساختمان کیش و هم چنین ساختمان البرز هم رفع مشکل شده و در مرحله دریافت سند قرار دارد.

✅  3 فقره زمین هم هنوز سند آن به نام شرکت نشده است. عمده این موارد به عنوان تملک دارایی نیستند و به صورت مشارکت در سرمایه گذاری هستند.

✅ فروش بخشی از املاک شرکت در سال 1400 اتفاق افتاده بود و در گزارش حسابرسی نشده شناسایی شده بود، اما به دلیل ایراد گرفته شده از طرف حسابرس، این مورد در گزارش حسابرسی شده حذف شد اما در 1401 قطعا این مورد شناسایی خواهد شد.

✅ در رابطه با بند 14: شرکت در سال 1400 در برخی موارد بیش از حد نصاب سرمایه گذاری نموده است. یکی از دلایل آن این است که آئین نامه دارای ایراداتی می باشد و بر مبنای اطلاعات ابتدای سال است.

✅  نکته بعدی در این رابطه مربوط به مشارکت در افزایش سرمایه هاست. شرکت امیدوار است با تغییراتی در آئین نامه بانک مرکزی این بند در آینده حذف شود. همچنین در رابطه با اوراق خزانه و مشارکت نیز، با خریداری اوراق جدید به حداقل لازم برای آئین نامه بیمه مرکزی رسیده ایم.

در پاسخ به سوالات گفته شد:

✅ با توجه به نزول شرکت از بازار اول به بازار دوم در سال گذشته، آیا شرکت برنامه ای برای بازگشت به بازار اول فرابورس دارد یا خیر؟ باتوجه به معاملات این امر امکان پذیر است و بعید نیست.

✅ افتتاح ساختمان دامن افشار براساس پلن اولیه قرار بود تا پایان 1400 افتتاح شود ولی به دلیل کرونا به تاخیر افتاد. قرار هست در مهر و آبان تحویل گرفته شود و از سال آینده شرکت در این ساختمان مستقر خواهد شد.

✅ فعلا نیازی و برنامه ای برای تجدید ارزیابی وجود ندارد.

تصویب صورت های مالی و تعیین میزان سود هر سهم

✅ صورت های مالی شرکت مورد تصویب مجمع قرار گرفت.

✅ براساس مصوبات بیمه ای، 5 درصد از سود خالص به حساب اندوخته قانونی و 10 درصد به حساب اندوخته سرمایه ای  منتقل خواهد شد.

✅ 90 درصد افزایش سرمایه شرکت از محل سود انباشته مورد تصویب قرار گرفت و 10 درصد افزایش سرمایه از محل آورده احتمالا پس از صورت های مالی 1401 اتفاق خواهد افتاد.

✅ پرداخت 10 درصد از سود خالص به عنوان سود نقدی (معادل 105 ریال به ازای هر سهم) مورد تصویب قرار گرفت.

 

 

ثبت دیدگاه

ثبت