چرا بانک پاسارگاد پیامک‌ها را گران کرد؟

  • ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
  • 923

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: بانک پاسارگاد بعد از حاشیه دیروز مبنی بر گرانی تعرفه پیامک‌، توضیحات داد و با دفاع از این اقدام، اعلام کرد روش جدید عادلانه و به نفع مشتریان است.

به گزارش بانک مردم و به نقل از اخباربانک، بانک پاسارگاد درباره افزایش هزینه پیامک ارسالی به مشتریان توضیح داد و اعلام کرد: با توجه به افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی هزینه پیامک‌های سازمانی توسط اپراتورهای تلفن همراه در سال جاری و با عنایت به جدول کارمزدهای خدمات الکترونیکی ۷ آبان سال قبل بانک مرکزی، عادلانه کردن هزینه کارمزد دریافتی از مشتریان در دستور کار بانک قرار گرفته است.

از آنجا که طبق بررسی‌ها بیش از ۷۰ درصد مشتریان بانک پاسارگاد تراکنش‌های محدودی در حساب‌ها داشته‌اند، روش محاسبه کارمزد ضرورتاً باید از حق اشتراک سالانه به هزینه هر تراکنش اصلاح می‌شد. بنابراین روش عادلانه محاسبه هزینه‌های مشتریان، اقتضا می‌کرد عملکرد هر مشتری جداگانه مبنای محاسبه و اعمال کارمزد قرار گیرد.

به طور مثال یک مشتری که در هر هفته دو تراکنش بانکی انجام می‌دهد در سال حدود ۱۰۰ تراکنش داشته و با روش قبلی یعنی حق اشتراک ثابت باید ۵۰ هزار تومان در سال پرداخت می‌کرد اما با روش جدید این میزان تراکنش در سال فقط ۹ هزار تومان کارمزد برای مشتری هزینه دارد. با همین روش محاسبه، هزینه تراکنش‌های اغلب مشتریان که تا حدود ۵۰۰ تراکنش در سال دارند رقم کمتری نسبت به روش حق اشتراک سالانه خواهند پرداخت.

براین اساس پیش بینی می‌شود محاسبات هزینه مشتریانر بیش از ۷۰ درصد کاهش یابد و حرکت جدی در خصوص عادلانه کردن کارمزد پیامک توسط بانک پاسارگاد در چارچوب بخشنامه بانک مرکزی انجام پذیرفته است.

تأکید می‌شود بانک مرکزی بخشنامه جدیدی برای افزایش کارمزد بانکی صادر نکرده بلکه آنچه در بانک پاسارگاد مورد اصلاح و اعمال واقع شده همان بخشنامه آبان سال ۹۹ بانک مرکزی است.

ثبت دیدگاه

ثبت