سود بانکی کم شد اما بورس نجات پیدا نکرد/شاخص باز هم کاهش یافت

  • ۱۴ تیر ۱۳۹۵
  • 3346

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه ۱۴ تیر ماه) با کاهش ۱۱۶ واحدی به رقم ۷۳ هزار و ۹۴۷ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با کاهش ۴۱ واحدی روی رقم ۱۳ هزار و ۷۱۴ واحد ایستاد.

شاخص سهام ‌آزاد شناور اما با کاهش ۳۴۸ واحدی عدد ۸۲ هزار و ۷۸۹ واحد را تجربه کرد. شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش ۱۴۴ واحدی به رقم ۵۱ هزار و ۴۳۳ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش ۱۱۸ واحدی روی عدد ۱۶۳ هزار و ۵۴۵ واحد ایستاد.

شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش یک واحدی به رقم ۷۸۱ واحد دست یافت.

بر اساس این گزارش،‌معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت ایران خودرو با ۵۴ واحد، گل گهر با ۳۶ واحد و هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس با ۳۰ واحد کاهش بالاترین تأثیر منفی را در محاسبه شاخص کل بورس به دوش کشیدند. در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت تاپیکو با ۴۳ واحد، کشتی‌رانی ج. ا. ا با ۳۴ واحد و ملی صنایع مس ایران با ۲۴ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از ۲۸۱ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و ۴۵۲ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۷۴ هزار و ۳۷۲ نوبت دادوستد بود.

فارس 

ثبت دیدگاه

ثبت