عضو کمیسیون اجتماعی: بیش از ۲ میلیون نفر در موسسه کاسپین ۱۶ هزار میلیارد تومان سپرده دارند/سیف گفت نمی‌توانیم بگوییم مردم در کاسپین سپرده‌گذاری نکنند

  • ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
  • 7690

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: نماینده زنجان در مجلس گفت: رئیس بانک مرکزی در کمال شگفتی به ما گفت که ما نمی‌توانیم اعلام کنیم مردم در کاسپین سرمایه‌گذاری نکنند و باید از طریق دادگستری اطلاع‌رسانی شود.علی وقف‌چی نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی امروز در نشست خبری با خبرنگاران، در حاشیه علنی مجلس با موضوع وضعیت موسسه مالی کاسپین گفت: به دلیل تجمعی که سپرده‌گذاران کاسپین جلوی مجلس داشتند، برای خود وظیفه دانستم که در حمایت از این هموطنان تلاش کنیم.

وی افزود: حدود ۴ ماه پیش با آقای سیف رئیس کل مرکزی ملاقاتی داشتیم که اولین اعتراض ما این است که ایشان بدون حضور نمایندگان مجلس با مردم ملاقات نمی‌کند و به مشکلات آنان رسیدگی نمی‌کند.

وقف‌چی گفت: آقای سیف با کمال تعجب به ما گفت که ما مجوز فعالیت به موسسه کاسپین نداده‌ایم اما یکی از سپرده‌گذاران سندی را به ایشان نشان داد که شما به تاریخ ۹۴/۱۲/۲۷ به این مجموعه مجوز فعالیت داده‌اید که امضای رئیس بانک مرکزی نیز ذیل مجوز است.

وی اظهار داشت: آقای سیف در کمال شگفتی پاسخ داد درست است که ما مجوز داده‌ایم اما اجازه شعبه زدن به کاسپین نداده‌ایم که من گفتم هیچ جا در این مجوز ننوشته است که کاسپین شعبه نمی‌تواند بزند.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: به ایشان گفتیم اگر واقعا کاسپین این وضعیت را دارد حداقل به مردم اطلاع‌رسانی کنید که مردم سرمایه‌های خود را در آن نگذارند، اما آقای سیف در کمال شگفتی جواب داد که ما نمی‌توانیم این کار را بکنیم و باید از طریق دادگستری اطلاع‌رسانی شود.

وی با اشاره به اعلام رئیس هیأت مدیره کاسپین مبنی بر سپرده‌گذاری بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در این موسسه اظهار داشت: جای تعجب است که مدیر اول مالی کشور می‌گوید ما نمی‌توانیم راجع به عدم سرمایه‌گذاری مردم در کاسپین اطلاع‌رسانی کنیم.

وقف‌چی تصریح کرد: در سایت خود بانک مرکزی مجوز موسسه کاسپین اعلام شده است.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: در یک سند دیگری نیروی انتظامی به رؤسای مناطق سراسر کشور اعلام کرده است که به جای برخی از موسسات می‌توانید تابلوی کاسپین را بزنید.

وی با تصریح بر اینکه انحلال ۸ موسسه و تجمیع آن در موسسه کاسپین رسماً اعلام شده است، اظهار داشت: باید رسانه‌ها به مردم اطلاع‌رسانی کنند تا زمانی که تعیین تکلیف از سوی بانک مرکزی درباره موسسه کاسپین صورت نشده و وضعیت نابسامان آن روشن نشده، مردم در این موسسه سرمایه‌گذاری نکنند تا اینکه از سوی بانک مرکزی به طور شفاف به مردم اعلام شود که این موسسات می‌توانند شعبه داشته باشند در غیر این صورت احساس ما این است که بانک مرکزی نسبت به موسساتی که مجوزشان را صادر می‌کند تعهدی ندارد.

وقف‌چی انتظار مجلس را پیگیری سریع‌تر مجاری قانونی نسبت به وضعیت موسسه کاسپین و سپرده‌‌های مردم در آن خواند و گفت: برخی سپرده‌گذاران این موسسه در مضیقه شدیدند.

وی خاطرنشان کرد: ۲ میلیون و ۲۰۰ سپرده‌گذار در کاسپین به معنای حدود ۷، ۸ میلیون نفر مرتبط با موسسه کاسپین است که یک‌دهم جمعیت کل کشور را شامل می‌شود.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: کل سپرده‌های مردم در موسسه کاسپین حدود ۱۶هزار میلیارد تومان است.

منبع: فارس

ثبت دیدگاه

ثبت