قوامی: بانک مرکزی هرچه سریعتر وضعیت سپرده‌گذاران کاسپین را تعیین تکلیف کند

  • ۷ خرداد ۱۳۹۶
  • 4283

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: نماینده اسفراین در تذکری به رئیس بانک مرکزی بر لزوم تعیین تکلیف وضعیت سپرده گذاران موسسه کاسپین و احقاق حقوق مردم تاکید کرد.

 هادی قوامی در پایان جلسه علنی امروز (یکشنبه) با قدردانی از مردم برای حضور باشکوه در انتخابات و تبریک به روحانی منتخب ریاست جمهوری دوره دوازدهم گفت: در حال حاضر مهمترین مشکل کشور بیکاری است که امیدواریم با لایحه دولت مشکل اشتغال را در روستاها و نقاط عشایری حل کنیم.

نماینده اسفراین همچنین در تذکری به وزیر نفت با ادعای این که وزارت نفت در برگزاری دو مناقصه شرایط را رعایت نکرده است گفت: لازم است دیوان محاسبات و سازمان بازرسی گزارشی در این باره به قوه قضائیه و مجلس بفرستد مبنی بر اینکه چرا در مناقصه ۶۰۰ کیلومتر لوله‌های CRA پیشنهاد شرکت لوله گستر اسفراین که ۱۵۰ میلیون یورو پایین‌تر بوده پذیرفته نشده و در مقابل پیشنهاد شرکتی بدون تجربه پذیرفته شده که حتی ممکن است مشکلات ما را در آینده بیشتر کند.

قوامی تخلفات رخ داده در این مناقصات را آشکار خواند و افزود: وضعیت به گونه‌ای است که از تیرماه سال جاری که به نام سال  حمایت از تولید ملی نامگذاری شده است شاهد تعطیل شدن شرکت لوله‌گستر، مجتمع صنعتی اسفراین و به دنبال آن تاثیر منفی آن در فولاد نیشابور خواهیم بود. لذا لازم است وزیر نفت با عنایت ویژه در این مناقصات تجدید نظر کند تا به شرکت دارای اهلیت و تجربه واگذار شود. البته باید دستهای پشت پرده و ابهامات مربوطه توسط سازمانهای بازرسی شفاف شود.

وی در تذکر دیگری به وزرای نیرو و کشاورزی گفت: وزارت نیرو چاه های کشاورزی را به  دلیل اضافه برداشت حتی تا ۹۰ میلیون جریمه می کند. رویکردی که باعث بروز مشکلاتی برای کشاورزان شده است و باید تجدید نظر صورت گیرد.

قوامی همچنین بر لزوم پرداخت مطالبات کشاورزان بر مبنای نرخ روز و در موعد مقرر به دلیل قرار داشتن در زمان برداشت گندم  تاکید کرد.

ایسنا

ثبت دیدگاه

ثبت