عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: امکان سوال از رئیس جمهور درباره موسسات مالی در مجلس فراهم نشد

  • ۲۲ آبان ۱۳۹۶
  • 7168

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم:  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درخصوص مشکلات و معضلات موسسات مالی و اعتباری، اظهار داشت: بانک‌ مرکزی به نظارت‌های خود عمل نکرده و همین مسئله باعث شده تا مجوزهای برخی از موسسات را صادر کند و این موسسات به‌جای بانک‌داری به‌سمت بنگاه‌داری حرکت کرده‌اند.

به گزارش بانک مردم،سیدجواد حسینی ‌کیا با بیان اینکه در برخی از این بنگاه‌داری‌ها با ورشکستگی مواجه شده‌اند وبرخی از سرمایه‌های مردم تا ۴ هزار میلیارد تومان از بین رفته است، گفت:  دولت ظرفیت تامین منابع مورد نیاز بازپرداخت این مطالبات را ندارد و مردم نیز به اعتماد بانک‌ مرکزی این سپرده گذاری‌ها را انجام داده‌اند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اطاله دادرسی مشکات متعددی برای مردم ایجاد کرده است، ادامه‌داد: همه این موارد دست به دست هم داده تا نارضایتی‌های اجتماعی ایجاد شود، سر منشاء تمامی این موارد عدم نظارت بانک مرکزی است.

وی در خصوص اینکه چرا رسیدگی این پرونده تا کنون به تعویق افتاده است، اظهار داشت: بخشی از این تاخیر در اطاله دادرسی بود که مقام معظم رهبری به روسای سه قوه داده‌اند تا سریعا به این پرونده‌ها رسیدگی کنند، در خصوص موسسات کاسپین مطالبات زیر ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت و در پرونده‌های بیش از ۲۰۰ میلیون تومان نیز تا سقف ۲۰۰میلیون پرداخت می‌شود اما مازاد آن باقی می‌ماند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدامات مجلس شورای اسلامی در این خصوص، اظهار داشت: متاسفانه امکان حضور رئیس جمهور برای پاسخگویی به سوال نمایندگان فراهم نشد، مردم قانع نشد‌اند و کار بر روی زمین مانده است.

ثبت دیدگاه

ثبت