ایمانی خبر داد؛ ارائه مستندات مجوز بانک مهر اقتصاد به بانک مرکزی

  • ۱۸ آذر ۱۳۹۶
  • 7163

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: مدیرعامل بانک مهر اقتصاد از تهیه و ارائه مستندات مورد نیاز برای دریافت مجوز از بانک مرکزی خبر داد.

به گزارش بانک مردم، سیدضیاء الدین ایمانی در گفتگو با ایبِنا، در ارتباط با اقدامات صورت گرفته از سوی بانک مهر اقتصاد برای دریافت مجوز از بانک مرکزی، گفت: آن بخش از کار که مربوط به تهیه و ارائه مدارک و مستندات مورد نیاز بانک مرکزی از سوی بانک مهر اقتصاد بود تا ۹۵ درصد انجام شده است.

مدیرعامل بانک مهر اقتصاد اظهارداشت: همچنین اینکه بانک مرکزی الزام کرد که هیات مدیره و مدیرعامل بانک باید در چارچوب صلاحیت های حرفه ای قرار داشته باشند انجام و به تایید رسیده است.

ایمانی تصریح کرد: در عین حال، بانک مرکزی این الزام را نیز داشت که مجامع بانک باید به تایید بانک مرکزی و بورس برسد که این مورد نیز انجام شد. موضوع افزایش سرمایه هم مطرح بود که این بخش نیز با افزایش سرمایه بانک به هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان صورت گرفت.

وی ادامه داد:همچنین بانک در زمینه سپرده قانونی نیز اقداماتی را انجام داد و ۲ هزار میلیارد تومان سپرده قانونی محقق شد. البته موضوعی که مانده بود رعایت اصل ۴۴ قانون اساسی بود که برای این منظور نیز ۳۵ درصد سهام بانک به فروش رفت.

مدیرعامل بانک مهر اقتصاد مطرح شدن موضوع ادغام بانک در ماه های گذشته را باعث ایجاد برخی حواشی دانست و گفت: در عین حال، پس از این اقدامات بانک مرکزی نام بانک را در سایت رسمی خود قرار داد.

ایمانی خاطرنشان کرد: موضوع ساماندهی که به سرانجام برسد، ‌ دیگر باید مجوز بانک از سوی بانک مرکزی صادر شود.

سیدضیاء الدین ایمانی

ثبت دیدگاه

ثبت