تبلیغات
میزان سود سپرده قانونی
موضوع درصد
روزشمار 10
کوتاه مدت 10
سالیانه 15
بیش از یکسال ممنوع

دیدنی ها
آخرین اخبار پربازدید ها مهمترین ها
کد خبر : 82613 تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: مدتی است که تصویر کارلوس کیروش سرمربی محبوب تیم ملی فوتبال ایران روی بیلبوردها خود نمایی می‌کند و بانک سامان باعث انتشار تصویر جذاب و کم‌سابقه این مربی پرتغالی شده است.

به گزارش بانک مردم، در تبلیغات بانک سامان کارلوس کیروش به عنوان سفیر گروه مالی سامان معرفی شده و برای ایت تبلیغ یک عکس بسیار شیک از سرمربی تیم ملی منعکس شده است.

کمپین جدید بانک سامان با تکیه بر تجارب گذشته و با رویکرد مذکور تدوین شد و این بار برند سامان نقش اجتماعی خود را در بهره‌گیری از سوژه از رویکرد حمایتی به رویکردی وسیع‌تر تغییر داد تا بتواند ضریب نفوذ پیام خود را افزایش دهد. سامان برای توفیق در این کار، نیازمند به استفاده از یک چهره متنفذ و مقبول با ویژگی‌های ملی و حتی بین‌المللی به عنوان سفیر بود که پس از بررسی‌های متعدد در میان افراد شایسته، کارلوس کی‌روش مربی بین‌المللی فوتبال برای این موضوع انتخاب و رایزنی‌ها و مذاکرات بر این اساس با ایشان آغاز شد.

شاید در انتخاب سفیر برند نخستین پرسش هر مخاطب هوشمندی، دلیل این انتخاب و تناسب و تطابق او با برند باشد که البته در بسیاری از موارد برندها در انتخاب سفیر صرفاً بر شاخص شهرت یا زیبایی تاکید دارند.اما سامان مسیر دیگری را پیش گرفت و در گام اول تاکید خود را بر وجود تشابهات حسی و عملکردی خود و سفیرش متمرکز کرد و گام بعدی را به ویژگی مقبولیت و پذیرش اجتماعی اختصاص داد تا بتواند به حداکثر هماهنگی میان پیام برند و لحن سفیر یا همان تطابق محتوا و فرم برسد.

تحولاتی که کارلوس کی‌روش در فوتبال ملی ما ایجاد کرده است، به واقع فراتر از محدوده انتظارات معمول ما از یک مربی فوتبال بود. تیم ملی ایران به دلیل خوب فوتبال بازی کردن موفق نشد؛ بلکه موفقیت به این دلیل بود که قبل از ورود به بازی‌ها با باور موفقیت زندگی کرد و کار کرد.کی‌روش توانست با ارایه سبکی جدید در رهبری تیمی، اعتماد به نفس و باور به موفقیت را میان بازیکنان ارتقاء دهد. او با تکیه بر پشتکار بازیکنان ناشناخته و با استعداد از آنها ستاره‌های جدیدی ساخت و به فوتبال ملی معرفی کرد. کی‌روش معجزه نکرد؛ بلکه توانست با تلاش و استمرار در آن در گذر زمان به موفقیت دست یابد و در این مسیر مهم‌ترین نکته برای او انتخاب این راه بود.

در تمام این جملات که صحت آنها در عمل و نه در حرف برای مردم و اهالی فن اثبات شده است کلید‌واژه‌هایی به چشم می‌خورد که به‌عنوان یک رویکرد محوری می‌تواند در سبک زندگی شخصی و کاری ما نیز رسوخ پیدا کند. دستیابی به یک روحیه جنگجویانه برای حصول باورها و اعتقادات، نه موفقیت و دلخوشی‌های مقطعی، تاکید بر تلاش و پشتکار انسان و پرورش روحیه کار تیمی و جمعی همه از مسایلی هستند که خلأ آنها به شدت در سبک زندگی ما احساس می‌شوند و رسوخ آنها در زندگی شخصی و کاری هریک از ما و سازمان‌های ما می‌تواند نگاه ما را به جنبه‌هایی از کار معطوف کند که قطعاً می‌توان آن را به در مسیر پیشرفت قرار گرفتن تعبیر کرد.

گروه مالی سامان نیز با مجموعه‌ای از خدمات در حوزه بانکداری، بیمه، پرداخت، ارتباطات و... بر اساس راهبردهای خود، همواره تلاش کرده است به واسطه خدماتش، تاثیری ملموس و قابل مقایسه با استانداردها و مقیاس‌های بین‌المللی در سبک زندگی مشتریان و مخاطبان خود داشته باشد. تاثیری که برگرفته از روح کارِ تیمی، بر مبنای باور عزتمندی و شایستگی مردم ایران برای تجربه خدمات مورد نیاز خود با بهترین کیفیت است.

هدف گروه مالی سامان از همکاری با کارلوس کی‌روش فراتر از مسایل مربوط به فوتبال و استفاده محدود تبلیغاتی از حضور و چهره ایشان است. سامان در تلاش است تا بر اساس نقاط و نکات مشترک حسی و کارکردی خود با این چهره ورزشی محبوب، به بیان ضرورت‌ها و اصولی در پذیرش شأنیت اجتماعی ایرانیان در ابعاد ملی و بین‌المللی بپردازد که تمثیل این مانیفست در ورزش را می‌توان در عملکرد کی‌روش برای ایجاد شخصیت برنده در تیم ملی ایران و در اقتصاد می‌توان از یک زنجیره خدمات‌دهنده با شخصیت و اعتبار بین‌المللی مانند گروه مالی سامان بیان کرد.

بانک سامان و کارلوس کیروش مورد توجه رسانه‌ها

رسانه‌ها از تبلیغات جدید بانک سامان استقبال کرده‌اند و گزارش‌های زیادی در این باره منعکس کرده‌اند. جالب است بدانید کیروش حتی در کشورهای اروپایی که مربیگری می‌کرده حاضر نشده برای برندی تبلیغات کند و بانک سامان اولین برندی است که توانسته نظر کیروش را جلب کند.

همین موضوع موجب استقبال رسانه‌ها از این سوژه داغ شده است. در زیر نمونه‌ای از گزارش رسانه‌ها درباره کیروش و بانک سامان را می‌خوانید. روزنامه شهروند گزارشی با عنوان «سرگیجه درباره بیلبورد کی‌روش» نوشت:

در روزهای منتهی به برگزاری قرعه‌کشی جام‌جهانی، بیلبوردهایی با تصویر سرمربی محبوب تیم‌ملی فوتبال ایران در اتوبان‌های تهران نصب شد. بیلبوردهایی با جمله عجیب «مربی سفیر شد» که همچنان در سطح شهر وجود دارد، آن هم درست در روزهایی که کارلوس کی‌روش به‌دلیل مشخص شدن حریفان ایران در جام‌جهانی، چهره‌ای ویژه تلقی می‌شود، توجهات زیادی را به خود معطوف کرد. قطعا رمزگشایی از ماجرای این بیلبوردها می‌تواند جذابیت زیادی برای اهالی فوتبال داشته باشد.

کی روش سفیر چیست؟

کارلوس کی‌روش این روزها تبدیل به یکی از محبوب‌ترین سلبریتی‌ها در ورزش ایران شده است و جای تعجب ندارد اگر سرمایه‌گذارهای متمول ایرانی برای تبلیغات از شهرت و محبوبیت او استفاده کنند. درست در روزهای حساس قرعه‌کشی جام‌جهانی ٢٠١٨ روسیه که تا حدود زیادی سرنوشت تیم‌ملی ایران را در بزرگترین تورنمنت فوتبالی دنیا مشخص می‌کرد، بیلبوردهایی با تصویر کی‌روش در اتوبان‌های پرتردد تهران نصب شد. در این بیلبوردها تصویر خندان کی‌روش در کنار جمله «مربی سفیر شد» به چشم می‌آمد که واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت. این بیلبوردها مشخص نبود متعلق به کدام سازمان یا نهاد است. برخی از رسانه‌ها این‌طور گمانه‌زنی کردند که شهرداری تهران برای تقدیر از کی‌روش به دلیل نتایج خوب تیم‌ملی این بیلبوردها را در سطح شهر نصب کرده است. احتمال‌های دیگری هم در این‌باره مطرح شد و صحبت از حضور کی‌روش در یک کار فرهنگی به میان آمد. برخی هم با استناد به برخورد کی‌روش و سلبریتی پرطرفدار سینما محمدرضا گلزار، از احتمال حضور سرمربی تیم‌ملی و گلزار برای تبلیغ یک پروژه خبر دادند. البته هیچ‌کدام از این احتمال‌ها درست نبود و پیگیری ماجرا، همکاری کی‌روش با یکی از بانک‌های داخلی را می‌رساند.

مربی فوتبال سفیر بانک شد

همکاری با یکی از بانک‌های خصوصی به‌عنوان سفیر، نخستین کار تبلیغاتی کارلوس کی‌روش در طول حضورش در ایران است. او پیش از این وقتی در انگلیس، اسپانیا و آفریقای جنوبی مشغول بود، درگیر پروژه‌های تبلیغاتی نمی‌شد، اما در هفتمین‌سال حضورش در ایران پیشنهاد یک بانک خصوصی را برای همکاری و تبلیغات پذیرفته است. آنچه در همکاری کی‌روش با بانک سامان، جالب به نظر می‌رسد انتخاب سرمربی تیم‌ملی به‌عنوان سفیر بین‌المللی این بانک است. درواقع قرار نیست کی‌روش در ایران مردم را برای استفاده از خدمات بانکی این مجموعه ترغیب کند بلکه برای دستیابی به اهداف دیگری از طرف این مجموعه انتخاب شده است. کی‌روش به‌نوبه خود، فردی مشهور با وجاهت بین‌المللی است و به دلیل پروژه‌های خیریه و برنامه‌هایی که برای حفظ محیط‌ زیست دارد، از محبوبیت زیادی در دنیا برخوردار شده است. موفقیت‌های او با تیم‌ملی فوتبال هم مزید بر علت شد تا مجموعه اقتصادی سامان این انتخاب هوشمندانه را داشته باشد و مرد پرتغالی را به‌عنوان سفیر خود در دنیا انتخاب کند. درواقع کارلوس کی‌روش قرار نیست کاری تبلیغاتی برای این مجموعه اقتصادی انجام دهد. او به‌عنوان حامی این برند در همایش‌های داخلی و خارجی شرکت خواهد کرد تا معرفی معتبر برای آن باشد. سرمربی تیم‌ملی هفته گذشته هم به مدیران درجه یک و پرسنل بانک مذکور معرفی شد تا این همکاری شکل جدی‌تری به خود بگیرد. او قرار است طی ماه‌های آینده میهمان ویژه افتتاح نمایندگی این بانک در ایتالیا باشد.

قرارداد میلیاردی یا میلیونی؟

بانک سامان در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری ویژه‌ای روی والیبال انجام داد و اسپانسر تیم‌ملی این رشته شد. این پروژه موفقیت‌آمیز باعث شد مدیران این بانک خصوصی باز هم برای تبلیغات به سراغ ورزش بروند. این مجموعه ظاهرا قراردادی یک‌ساله با کارلوس کی‌روش امضا کرده و آن‌طور که از شنیده‌ها برمی‌آید، مبلغی کلان بابت این پروژه اختصاص داده است. یک منبع آگاه در گفت‌وگو با «شهروند» در مجموعه این بانک از رقمی میلیاردی برای راضی کردن کی‌روش بابت حضور در این تبلیغات خبر می‌دهد. گفته می‌شود مبلغ دریافتی سرمربی پرتغالی از بانک سامان چیزی بالغ بر چند‌میلیارد تومان است که تعجب‌آور هم نیست. این روزها سوپراستارهای سینما و حتی فوتبال با ارقامی نجومی پروژه‌های تبلیغاتی را می‌پذیرند و قطعا کسی با وجاهت و شهرت کی‌روش در دنیا، بعید نیست که از چنین پروژه‌ای که فقط به تبلیغات منتهی نمی‌شود، درآمدی میلیاردی داشته باشد. این‌که کی‌روش سفیر یک بانک خصوصی در ایران باشد و در همایش‌های خارج از کشور به‌عنوان حامی این برند، حضور پیدا کند، تفاوت زیادی با تبلیغ خمیر دندان یا ماست دارد؛ پس بدیهی است که رقم دریافتی او مبلغی کلان باشد. البته یکی از مسئولان روابط عمومی بانک سامان که زیاد علاقه‌ای به بازکردن مفاد قرارداد نداشت، با تکذیب قرارداد میلیاردی کی‌روش از پرداخت مبلغی ناچیز در اندازه صد یا دویست‌میلیون تومان خبر داد.

بی‌خبری فدراسیون فوتبال

در این شرایط برای خیلی‌ها جذاب است که بدانند آیا فدراسیون از این موضوع خبر دارد یا خیر. وقتی با کمیته روابط عمومی فدراسیون برای کسب اطلاعات بیشتر تماس گرفتیم، متوجه شدیم اعضای این کمیته نه‌تنها از سفیر شدن کی‌روش برای یک بانک ایرانی بی‌خبر هستند بلکه برخی افراد ادعا کردند که این بیلبوردها را ندیده‌اند. قطعا فدراسیون فوتبال به‌عنوان مجموعه‌ای که کی‌روش تحت‌ استخدام آن قرار دارد باید در جریان فعالیت‌های این مربی در ایران باشد اما ظاهرا اهالی فدراسیون هیچ اطلاعی در این زمینه ندارند. البته شاید مسئولان رده‌بالای فدراسیون مانند مهدی تاج و محمدرضا ساکت از این امر باخبر باشند.

Twitter Google+ Facebook
725 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

پیاده سازی: مکعب، گرافیک : تربچه