رئیس کانون بانک های خصوصی گفت: ۵ هزار میلیارد تومان به سپرده گذاران ثامن الحجج پرداخت شد

  • ۳ بهمن ۱۳۹۶
  • 3823

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: به گزارش بانک مردم، کورش پرویزیان در نشست مشترک اعضای دولت با کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: کاری که بانک مرکزی در مورد این موسسات انجام داد بسیار ارزشمند و ایثارگرایانه بود چراکه بدون داشتن اختیار قانونی فعالیت هایی که کشور نیاز داشت را انجام داد.

به گزارش بانک مردم، وی افزود: بانک پارسیان ۵ هزار میلیارد تومان به سپرده گذاران موسسه ثامن الحجج پرداخت کرد که شامل ۶۰۰ هزار نفر با یک میلیون و ۴۳۰ هزار حساب بانکی بود و تنها حدود ۱۱ هزار نفر باقی مانده اند که ۵ هزار و ۵۰۰ نفر آنها اندوخته های بالای یک میلیارد تومان دارند.
مدیرعامل بانک پارسیان با اشاره به تخلفات گسترده موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز گفت: اینها اموال زیادی داشته اند که بسیاری را به نام افراد دیگری واگذار کرده اند که قابل پیگیری و ردیابی نیست و بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پول از مردم جمع کرده اند که معلوم نیست کجاست؟
وی همچنین در خصوص افزایش سرمایه بانکهای خصوصی گفت: بسیاری از بانکهای خصوصی موضوع افزایش سرمایه را در دستور کار مجامعشان قرار داده اند اما با توجه به وضع بانکها، بسیاری از سهامداران بانکهای خصوصی انگیزه ای برای تصویب افزایش سرمایه ندارند.
پرویزیان همچنین با اشاره به اینکه در شرایط تحریم این بانکهای خصوصی بودند که بار مهم مسایل اقتصادی کشور را به دوش کشیدند گفت: سرمایه بسیاری از بانکها در کشور بدلیل فضای اقتصادی کشور کاهش شدیدی یافت لذا خواهشمندیم وام های تبعی که قرار بود از محل صندوق توسعه ملی به بانکهای خصوصی داده شود پرداخت گردد تا بانکهای خصوصی بتوانند امور خود را اداره کنند.

ثبت دیدگاه

ثبت