سود تسهیلات صنایع باید کمتر از ۱۰درصد باشد / امکان به روزرسانی صنایع با سود تسهیلات ۲۷درصد امکان پذیر نیست

  • ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • 2338

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: ، با استفاده از تسهیلات دارای سود بیش از ۲۷ درصد هیچ وقت نمی‌توانیم نوسازی صنایع را داشته باشیم و این امکان برای سرمایه‌گذاران و کارخانه‌داران وجود ندارد.
به گزارش بانک مردم، محمد عزیزی در گفت‌وگو با خانه ملت، درخصوص لزوم نوسازی صنایع کشور، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که باعث می‌شود تا هزینه تمام شده کالاهای تولیدی کشور افزایش پیدا کند بحث فرسوده بودن ماشین‌آلات و صنایع است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا زمانی که ماشین‌آلات و صنایع را به‌روزرسانی نکنیم، نمی‌توانیم هزینه تمام شده محصولات را کاهش دهیم، گفت: لزوم به روزرسانی صنایع حمایت دولت و تامین مالی مناسب است، با استفاده از تسهیلات دارای سود بیش از ۲۷ درصد هیچ وقت نمی‌توانیم نوسازی صنایع را داشته باشیم و این امکان برای سرمایه‌گذاران و کارخانه‌داران وجود ندارد.

نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با وضعیت موجود امکان رقابت وجود ندارد، ادامه داد: دولت، مجلس و حاکمیت کشور باید اقداماتی را در خصوص تامین مالی مناسب و ارزان قیمتی را برای صنایع ایجاد و نظارت کنند تا پول در محلی که طرح مصوب می‌شود، صرف شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بسیاری از مواقع هزینه‌ها و پول های مصوب شده در محل مناسب برای نوسازی صنایع مصرف نشده است، تصریح کرد: امکان اینکه بانک‌ها نیز بتوانند تسهیلات ارزان قیمت ایجاد کنند نیز کم است، بانک‌‌ها باید اعتبار وجوه اداره شدهای را از طرف دولت و خزانه دریافت کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه در بودجه سال ۹۷ یارانه تسهیلات تصویب شد که امیدواریم اجرایی شود، خاطرنشان کرد: باید سود تسهیلات برای صنایع زیر ۱۰ درصد در نظر گرفته شود تا آنها بتوانند خود را به روز رسانی کنند و قدرت رقابت پذیری داشته باشند.

محمد عزیزی

ثبت دیدگاه

ثبت