تقویت بنیه مالی با طرح اندوخته خانواده مهر ایران

  • ۲۱ مهر ۱۳۹۷
  • 4865

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: بانک قرض الحسنه مهر ایران با هدف حمایت از صندوق های خانوادگی و سازماندهی بهینه آنها و تشویق عموم مردم به مشارکت جمعی و تقویت بنیه مالی خانواده ها طرح اندوخته خانواده مهر ایران را ارائه کرده است.
به گزارش بانک مردم، همانند صندوق‌های رایج در میان خانواده‌ها، در «طرح اندوخته خانواده مهر ایران» اعضا با پرداخت سهم اندوخته ماهانه و تجمیع مبالغ خرد علاوه بر پس انداز، بواسطه هم افزایی و حمایت بانک، از تسهیلات قرض الحسنه بهره مند می شوند.

بر خلاف روال مرسوم در صندوق های خانوادگی که صرفاً از محل سهم اندوخته اعضاء اقدام به پرداخت مبالغ تجمیعی به اعضا می کند، در این برنامه بانک با هم افزایی مالی از طریق پرداخت تسهیلات قرض الحسنه حمایتی، میزان دریافتی افراد صندوق را تا دو برابر افزایش می دهد.

آشنایی با طرح اول اندوخته خانواده مهر ایران

در این روش، اعضا می توانند در یکی از ۴ گروه تعیین شده حسب درخواست متقاضیان و بر حسب تعداد افراد خانواده اعم از بستگان درجه ۱ و ... شرکت کنند که تعداد اعضا در گروه های تعیین شده عبارت اند از: ۵ نفره، ۱۰نفره، ۱۵ نفره، ۲۰ نفره.

همچنین مبلغ سهم اندوخته در ابتدای دوره حسب نظر متقاضیان تعیین و پس از آن، این مبلغ در طول دوره ثابت خواهد بود.

شایان ذکر است که این طرح برای صندوق هایی با هر تعداد افراد قابل تدوین بوده و مدت زمان پرداخت سهم اندوخته توسط اعضا، ۱۰ مرحله به صورت مستمر و ماهیانه می باشد.

ثبت دیدگاه

ثبت