نرخ بیش از ۸هزار تومان ارز بازی دلالان است/مردم نگران آبان نباشند

  • ۲۷ مهر ۱۳۹۷
  • 1720

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر ضرورت هوشمندی مردم برای باور ثبات بازار ارز، گفت: نرخی بیش از ۷ تا ۸ هزار تومان برای ارز بازی دلالان است.

به گزارش بانک مردم، مهرداد بائوج لاهوتی در گفت و گو با ایبِنا با اشاره به اعمال دخالت برخی صرافی ها در تعیین نرخ ارز، گفت: اینکه چند نرخ برای خرید و فروش ارز در بازار دیده شود خود عاملی برای تنش قیمت ها است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با نرخ گذاری مشخص از سوی دولت موافق نیستیم، افزود: دولت باید بازار را رها کرده تا در نهایت عرضه و تقاضا قیمت را به تعادل  برسانند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای تامین کالاهای اساسی مشکلی نداریم، تصریح کرد: ارز مورد نیاز تامین کالاهای اساسی کمتر از ١۴ میلیارد دلار بوده که با ارز ۴٢٠٠ تومانی به راحتی قابل تهیه است از این رو دولت برای تامین سایر کالاهای غیر ضرور نباید دخالتی در بازار داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه موجی از گرانی ها بازار ارز را تحت تاثیر قرار داد، گفت: خوشبختانه اکنون این موج را پشت سر گذاشته از این رو مردم باید بدانند که ارز ١۴ هزار تومانی یا بیش از آن سیاست سواستفاده گرانه برخی سودجویان برای جبران خسارت های وارده به خود است.

بائوج لاهوتی با بیان اینکه مردم نباید فریب حباب قیمت ارز را بخورند، افزود: متاسفانه عده ای با فروش اموال خود و خرید ارز با قیمت بالا اکنون در تلاش برای برهم زدن بازار و فروش ارز خود با قیمت بیشتر هستند که به طور حتم موفق نخواهند شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه قیمت واقعی ارز از ٧ الی ٨ هزار تومان نباید تجاوز کند، گفت: ما در هر دولتی تجربه افزایش نرخ ارز را داشته ایم در این دولت نیز افزایش نرخ ها به این صورت بوده است.

وی با بیان اینکه برخی با اعلام زمان افزایش نرخ ارز در اواسط آبان ماه سال جاری جو روانی نامناسبی به بازار وارد می‌کنند، تصریح کرد: مردم بدانند که در آبان ماه نیز هیچ اتفاقی نخواهد افتاد زیرا آمریکا هر اقدامی بر علیه ایران را که در توان داشت انجام داد از این رو هیچ تغییر دیگری را شاهد نخواهیم بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه قرار نیست قطعنامه شورای امنیت برای کشور ما صادر شود، گفت: آمریکا در این مدت خواهان تزریق فشارهایی به اقتصاد است  از این رو مردم باید هوشیار باشند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کشورهای دیگر دنیا نیز مکلف به تبعیت از رفتارهای خصمانه آمریکا نیستند از این رو هیچ تغییر در آبان ماه در اقتصاد کشور ما رخ نخواهد داد.

ثبت دیدگاه

ثبت