تحریم‌های جدید آمریکا مراودات بانکی را تهدید نمی‌کند + جدول بانک ها و شرکت های تهدید به تحریم

  • ۲۹ مهر ۱۳۹۷
  • 1241

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: رییس کمیسون اقتصادی مجلس از بی‌تاثیر بودن تحریم‌های جدید آمریکا خبر داد و گفت: نظامات بانکی دنیا با آمریکا برای اعمال تحریم همسو نیست.
به گزارش بانک مردم،محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با ایبنا با اشاره به تصمیم دفتر نظارت بر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) مبنی بر تحریم ۲۰ نهاد و شرکت مرتبط با بنیاد تعاون بسیج که از فعالیت‌های بسیج حمایت می کردند، گفت: چنین تحریم هایی هیچ تاثیری بر اقتصاد کشور و همچنین مراودات بانکی ما ندارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چنین تحریم هایی از سوی آمریکا به بهانه های مختلف علیه ایران بارها تکرار شده است، افزود: خوشبختانه هر بار به خود آمریکایی ها نیز بی تاثیر بودن چنین تحریم هایی ثابت شده است.

پور ابراهیمی با اشاره به اینکه عدم همکاری مجموعه نظام بانکی کشورهای آمریکایی یا دیگر کشورهای دنیا با چنین تحریم هایی عملا بی تاثیری چنین تصمیماتی مشهود است، تصریح کرد: از نظر ما این موضوع تحریم و موضوعات مشابه آن منتفی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: به دلیل اینکه آثار ناشی از این تصمیمات را در حوزه های مختلف مشاهده کرده ایم امکان تحریم یا عدم آن از سوی آمریکا در اقتصاد ما بی تاثیر است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: هیچ تهدیدی با چنین تحریم های شبکه بانکی و مراودات اقتصادی ما را تهدید نمی کند.

گفتنی است، بانک ها و شرکت‌هایی که از سوی وزارت خزانه داری آمریکا تحریم شده اند به قرار زیر هستند:

 شرکت سرمایه‌گذاری اندیشه مهرآوران

 گروه بهمن

 شرکت تولید زینک بندرعباس

 بانک ملت

 بنیاد تعاون بسیج

 شرکت کالسیمین

 شرکت فولاد مبارکه اصفهان

 شرکت تراکتورسازی ایران

 شرکت توسعه معادن زینک ایران

 بانک مهر اقتصاد

 گروه مالی مهر اقتصاد

 شرکت سرمایه‌گذاری نگین ساحل رویال

 بانک پارسیان

 شرکت کاتالیست شیمیایی پارسیان

 شرکت ذوب زینک قشم

 بانک سینا

 شرکت سرمایه‌گذاری طبیعت‌گردان آتیه ایرانیان

 شرکت سرمایه‌گذاری تکتار

 شرکت مهندسی تکنوتار

 شرکت اسیدسازی زنجان

ثبت دیدگاه

ثبت