عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: بانک ها بیشتر کارخانه ها را با اجراییه تملک کرده اند

  • ۲ فروردین ۱۳۹۸
  • 3067

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم:عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: بانک ها بیشتر کارخانه ها را زمانی که کارخانه دار نتوانسته به موقع بدهی خود را پرداخت کند با اجراییه تملک کرده و ضربه سنگینی به تولید و صنعت کشور وارد کرده اند.
سیدناصر موسوی لارگانی

به گزارش بانک مردم به نقل از خانه ملت؛ سیدناصر موسوی لارگانی، با اشاره به تاکیدات قانونی برای کاهش بنگاه‌داری بانک‌ها، گفت: ۴ سال قبل قانون رفع موانع تولید در مجلس تصویب شد که بر اساس ماده ۲۱ این قانون بانک ها باید بنگاهداری را رها کرده و به رسالت بانکداری خود بپردازند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه براساس ماده ۲۱ قانون رفع موانع تولید بانک ها وظیفه داشتند ظرف سه سال از زمانی که قانون مصوب می شود تمامی بنگاه های خود را واگذار کنند، افزود: متاسفانه بیشتر بانک ها زیر بار اجرای این قانون نرفته و اگر مورد بازخواست قرار گرفته که چرا هنوز بنگاه‌داری می‌کنند می گویند که چند مرتبه فلان شرکت و کارخانه ای که در اختیار ما قرار داشته را برای فروش و مناقصه گذاشته ایم، اما مشتری ندارد.

بانک ها به دنبال خرید زمین و ساختمان هستند

وی ادامه داد: بانک ها بیشتر این کارخانه ها را زمانی که کارخانه دار نتوانسته به موقع بدهی خود را به بانک‌ها پرداخت کند با اجراییه تملک کرده و ضربه سنگینی به تولید و صنعت کشور وارد کرده اند و تلاش می کنند که تسهیلات را به کارخانه ها و شرکت های خود ارائه دهند تا نتیجه و سود متوجه خودشان شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بانک ها به دنبال خرید زمین و ساختمان هستند، اظهار داشت: بانک ها به قدری قیمت بنگاه ها و املاک خود را بالا تعیین می کند تا کسی این املاک را خریداری نکند.

بانک‌ها به‌جای بنگاه‌داری باید رسالت بانکداری را اجرایی کنند

 وی با اشاره به اینکه بانک‌ها از وظیفه اصلی خود خارج شده و به دنبال سود و درآمد بیشتر هستند، افزود: بارها تاکید شده که بانک‌ها به‌جای بنگاه‌داری باید رسالت بانکداری خود را که اعطای تسهیلات به بنگاه های تولیدی و صنعت برای اشتغال بوده را اجرایی کنند، اما هنوز آن جدیتی که بانک‌ها باید در این زمینه داشته باشند، دیده نشده است.

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بانک ها به بخشنامه هایی که برای حمایت از تولید، پرداخت تسهیلات به صنعتگران و تأمین سرمایه در گردش صادر می شود، توجهی نکرده و تمکین نمی‌کنند و  بنگاهداری آنها مخالف با قانون است.

ثبت دیدگاه

ثبت