اتفاق جالب در بانکداری کشور/ «نماینده سامسونگ در ایران» جزء سهامداران اصلی یک بانک خصوصی شد +سند

  • ۲۵ تیر ۱۳۹۸
  • 7367

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: قیمت سهام بانک خاورمیانه در ۶ ماهه دوم سال گذشته، از ۲۵۰ تومان به بالا بوده است و با این حساب، خرید ۹۰ میلیون سهم توسط نماینده سامسونگ در ایران، بیش از ۲۲ میلیارد تومان ارزش گذاری می شود هرچند که بنا به قواعد بورس، خرید چنین حجمی از سهام معمولا تابع توافق خریدار و فروشنده بوده و نمی توان رقم فوق را یک مبنای قطعی دانست.
به گزارش بانک مردم به نقل از صبحانه، بانک خاورمیانه که از نظر تعداد شعب، کوچکترین بانک ایرانی محسوب می شود در اوایل دهه ۹۰ شمسی به عنوان یکی از آخرین بانکهای خصوصی کشور تأسیس شد و فعالیت ویژه ای در حوزه غذا و دارو به عنوان یکی از مهمترین بخش های تجارت خارجی کشورمان دارد.

با توجه به همین استراتژی و تلاش برای تمرکز روی مشتریان بزرگ و فعالان حوزه های خاص تجاری، این بانک همواره از سوددهی بالایی برخوردار بوده و سهام آن با توجه ویژه ای رصد و خرید و فروش می شود. شاید به همین خاطر باشد که برخی شرکت های مشهور در کشورمان نیز وارد حوزه سهامداری این بانک شده اند.

بررسی های صبحانه از آخرین تحولات مالی و اقتصادی بانک خاورمیانه در سال ۱۳۹۷ که به کمک صورتهای مالی بانک انجام شده، نشان می دهد شرکت مشهور "سام الکتریک" با خرید قریب ۹۰ میلیون سهم، وارد باشگاه سهامداران اصلی این بانک شده است.

نماینده سامسونگ

غیر از سام الکتریک شریک اصلی سامسونگ در ایران که به تازگی به جمع سهامداران اصلی پیوسته، شرکتهای تامین آتیه مسکن و سرمایه گذاری سمند هم جزء سهامداران جدید این بانک با خرید بیش از ۱ درصد سهام قرار می گیرند.

قیمت سهام این بانک در ۶ ماهه دوم سال گذشته، از ۲۵۰ تومان به بالا بوده است و با این حساب، خرید ۹۰ میلیون سهم توسط نماینده سامسونگ در ایران، بیش از ۲۲ میلیارد تومان ارزش گذاری می شود هرچند که بنا به قواعد بورس، خرید چنین حجمی از سهام معمولا تابع توافق خریدار و فروشنده بوده و نمی توان رقم فوق را یک مبنای قطعی دانست.

البته باید توجه داشت که در صورت نزدیک شدن این خرید و فروش به ایام پایانی سال قبل نیز، قیمت سهام مذکور از ۳۰۰ تومان نیز عبور کرده است و اکنون نیز این سهام بیش از ۴۰۰ تومان قیمتگذاری شده و خرید و فروش می شود.

ثبت دیدگاه

ثبت