"تبریک" به مناسبت سی و نهمین سالروز تاسیس بانک ملت/ آعاز دوران چل چلی بزرگترین بانک بورسی کشور

  • ۳۱ تیر ۱۳۹۸
  • 2884

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: بانک ملت امروز در حالی سه دهه فعالیت مطلوب و رضایت بخش را به خوبی پشت سر گذاشت و وارد چل چلی خدمات شد که با توجه به حرکت این بانک در مسیر توسعه و مدرنیزه شدن روزهای خوب و افق روشنی را برای سهامداران و مشتریان خود ترسیم کرده است.به گزارش بانک مردم، بانک ملت شرکت خدمات مالی و بانکداری ایرانی است که با حدود ۱۵۰۰ شعبه در سراسر ایران فعالیت می‌ کند. این بانک در سال ۱۳۹۶ در فهرست ۱۰۰ شرکت برتر ایرانی، منتشر شده توسط سازمان مدیریت صنعتی، رتبه نخست از بزرگترین شرکت‌های خصوصی را به خود اختصاص داد.بانک ملت در حال حاضر با سرمایه ۵٫۰۰۰ میلیارد تومان یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های کشور است. شرکت به پرداخت ملت، در بین ۱۵۰ شرکت برتر جهان در حوزه پرداخت الکترونیک در سال ۲۰۱۵ رتبه ۲۳ و در خاورمیانه رتبه نخست را به خود اختصاص داد.پس از انقلاب ۵۷ و در پی ملی شدن تمامی بانک‌های کشور توسط شورای انقلاب، با ادغام بانک‌های پارس، عمران، فرهنگیان،داریوش ، تهران، تجارت خارجی، اعتبارات تعاونی و توزیع، بین‌الملل ایران، بانک ایران و عرب و بیمه ایران، در خرداد ۱۳۵۸ با سرمایه اولیه ۳۳ میلیارد ریال تأسیس شد. هم‌اکنون شستا با ۱۵٪، صندوق بازنشستگی با ۵٪ و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح نیز با ۵٪، گروه صنایع غذایی شیرین عسل با۳٪ و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ۵٪ نیز از مالکان اصلی آن بشمار می‌آیند. شعبه مرکزی بانک ملت در تهران قرار دارد و بخشی از سهام آن در بازار بورس تهران معامله می‌شود.

 بانک ملت به موجب مصوبهٔ مورخ ۲۹ آذر ۱۳۵۸ مجمع عمومی بانک‌ها از ادغام۱۰ بانک تجاری کشور در تاریخ ۳۱ تیر ۱۳۵۹ با سرمایهٔ اولیهٔ ۵/۳۳ میلیارد ریال تأسیس و در ادارهٔ ثبت شرکت‌های تهران با شماره ۳۸۰۷۷ به ثبت رسید و عملیات اجرایی بانک از همان تاریخ آغازشد. به استناد مجمع عمومی فوق‌العاده بانک‌ها (مورخ ۱۷ فروردین۸۷) و تصویب‌نامه هیئت وزیران (شماره ۶۸۹۸۵/ت ۳۷۹۲۵ مورخ ۲ مرداد ۸۶) شخصیت حقوقی بانک ملت به سهامی عام تبدیل گردید. با ادغام بانک‌ها، سرمایهٔ اولیهٔ بانک ملت به سی وسه میلیارد و پانصد میلیون ریال رسید. همچنین به استناد مجمع عمومی فوق‌العاده بانک‌ها (مورخ ۱۷ فروردین۸۷) و تصویب‌نامه هیئت محترم وزیران (شماره ۶۸۹۸۵/ت ۳۷۹۲۵ مورخ ۲ مرداد ۸۶) شخصیت حقوقی بانک ملت به سهامی عام تبدیل گردید.

در سال ۱۳۸۷ مجموع دارایی‌های بانک ملت معادل ۱۳۱٫۰۰۰ میلیارد ریال اعلام شده‌است. پس از تغییر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی در سال ۱۳۸۴، این بانک به عنوان اولین بانک دولتی، برای خصوصی‌سازی آماده شد و در ۳۰ بهمن ۱۳۸۷، معادل ۵٪ از سهام بانک ملت، در بورس تهران عرضه گردید، که از این میزان ۲٫۵٪ به‌فروش رسید و تنها خریدار آن نیز شرکت آتیهٔ کارکنان بانک ملت (متعلق به صندوق بازنشستگی کارکنان بانک ملت) بود، که از زیرمجموعه‌های این بانک به‌شمار می‌آید.بانک ملت در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های کشور فعالیت می‌کند. مهم‌ترین راهبردهای بانک ملت توسعهٔ فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت روابط مشتریان، بهبود کیفیت خدمات، توسعه منابع انسانی و بهبود شاخص‌های عملکرد است. برای دستیابی به این راهبردها، اهدافی همچون رشد و بهره‌وری بانک، سوددهی و ارائه خدمات مناسب به مشتریان، شناخت نیازها و دسته‌بندی مشتریان و فرآیندهای مربوط به سود، آموزش‌های استراتژی محور، فناوری نوین بانکی و همسوسازی اهداف فردی، بخشی و سازمانی ترسیم شده‌است.سایت "خبری تحلیلی بانک مردم"سالروز تاسیس بانک ملت را به کارکنان و کارمندان خدوم این بانک بزرگ تبریک می گوید.

ثبت دیدگاه

ثبت