بانک های دولتی ۲۹۰۰ میلیارد تومان اموال فروخته شده را به خزانه واریز نکردند

  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
  • 7767

بانک های دولتی 2900 میلیارد تومان اموال فروخته شده را به خزانه واریز نکردند

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم گزارش داد بانک های دولتی بیش از ۲۹۰۰ میلیارد تومان از اموال فروخته شده را به خزانه واریز نکردند.

به گزارش بانک مردم به نقل از فارس، کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم گزارش داد بیش از ۲۹۰۰ میلیارد تومان از پول فروش اموال منقول و غیرمنقول بانک ها به خزانه بازنگشت. قرار بود طبق قانون این منابع صرف افزایش سرمایه بانک ها شود.

در متن این گزارش که منطبق با گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ دیوان محاسبات است، نوشته شده: بر اساس ماده (۱۹) قانون رفع موانع تولید، کلیه بانکها مکلفند سالانه ۳۲ درصد از اموال منقول و غیر منقول، سهام خود و شرکتهای با فعالیت غیربانکی را واگذار نمایند.

بررسیها نشان می دهد تا پایان سال ۹۷ علیرغم گذشت ۴ سال از تصویب قانون، اقدام خاصی صورت نپذیرفته و اموال مازادی که جمعا به مبلغ ۲۹۱۵ میلیارد تومان بوده و به فروش رفته به حساب خزانه واریز نگردیده تا بتوان به سقف افزایش سرمایه بانک های مذکور اضافه گردد.

به گزارش فارس در این گزارش مشخص نشده که این پول صرف چه کاری شده و کدام دستگاه اجرایی ناظر بر حسن اجرای این موضوع بوده است. پیش‌تر وزارت اقتصاد متولی بحث فروش اموال مازاد بانک ها بود و در این راستا گزارش هایی نیز ارائه شد.

ثبت دیدگاه

ثبت