حاجی دلیگانی: بانک مرکزی باید پاسخگوی تلاطم نرخ ارز باشد

  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
  • 5559

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: عضو هیات رئیسه مجلس، بر ضرورت ساماندهی بازار ارز و مقابله با دلالی در آن تاکید کرد و گفت: بانک مرکزی باید از اقدامات حاشیه‌ای که نتیجه ای در بر ندارد بپرهیزد.

به گزارش بانک مردم، حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با خبرآنلاین با اشاره به نابسامانی بازار ارز و اینکه قطعا رسیدگی به این وضعیت وظیفه بانک مرکزی است، گفت: بانک مرکزی طبق تکلیف قانونی خود باید اقدامات اثرگذار در بازار داشته و با در نظر گرفتن تبعات تصمیمات خود بازار را دستخوش تغییر کند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با یادآوری لغو فعالیت برخی صرافی‌ها از سوی بانک مرکزی با هدف تک نرخی کردن ارز، افزود: انجام اقدامات حاشیه ای و بدون نتیجه قطعا نابسامانی ها را پررنگ نر خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه در راستای انجام صحیح وظایف و اختیارات بانک مرکزی مجلس قانونی مصوب کرده که به این واسطه قطعا در صورت اجرا وضعیت بهبود خواهد داشت، تصریح کرد: باید به سمت انجام اقدامات مهم کارساز در مسیر بهبود وضعیت بازار ارز گام برداریم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه مجلس نسبت به وضعیت بازار ارز دغدغه مند است، گفت: با توجه به اثرگذاری نرخ ارز در بسیاری از حوزه ها به ویژه معیشت مردم قطعا مجلس با حضور مسئولان اقتصادی دولت این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

حاجی دلیگانی بر ضرورت وجود ثبات اقتصادی تاکید کرد و افزود: در قانون برنامه هفتم توسعه نیز ضرورت ثبات نرخ ارز دیده شده از این رو باید در جلسه ای با رئیس کل بانک مرکزی بر جزییات چگونگی این مهم تبادل نظر کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تلاطم ارزی برای کشور مضر بوده از این رو باید از اقداماتی که نتیجه ای ندارد دوری کرد در این راستا انحلال کانون صرافان به نظر می رسد مانند لغو فعالیت برخی صرافی ها اقدام حاشیه ای باشد.

وی مقابله با دلالی در بازار ارز را مهم تر از هر اقدام دیگری خواند و گفت: رها کردن بازار دلالی را در آن قوت می بخشد که نتیجه آن وضعیت کنونی و اقتصادی نابسامان است.

ثبت دیدگاه

ثبت