بانک صادرات برنامه افزایش سرمایه ۴۵۷درصدی داد

  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
  • 192

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: بانک صادرات از پیشنهاد هیات مدیره مبنی بر افزایش سرمایه ۴۵۷ درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها خبر داد.

به گزارش بانک مردم، بانک صادرات ایران در اطلاعیه ای که روی سامانه کدال سازمان بورس قرار گرفته، از تصویب افزایش 457.2 درصدی سرمایه این بانک خصوصی شده در جلسه هیات مدیره خبر داده است.

بر اساس این اطلاعیه که با توجه به ماده 3 دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار  مصوب 17 مهرماه هیات مدیرة سازمان بورس و اوراق بهادار و اوراق بهادار صادر شده، گزارش توجیهی هیات مدیرة وبصادر با هدف پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ 215,353,972,000,000 ریال به مبلغ 1,200,000,000,000,000 ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها که در تاریخ 26 اسفندماه امسال به تصویب رسیده، روی کدال قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، گزارش توجیهی این افزایش سرمایه که با هدف اصلاح ساختار مالی و بهبود نسبت های مالی انجام خواهد شد، برای اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارائه شده است که اظهارنظر بازرس قانونی نسبت به گزارش یادشده، در اطلاعیه های بعدی، به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

بر این اساس، در صورت تایید حسابرس و تصویب مجمع فوق العاده صاحبان سهام، سرمایه بانک صادرات ایران از محل تجدید ارزیابی دارایی ها طبقه زمین، ساختمان و سرقفلی، 984.646 میلیارد و 28 میلیون ریال بیشتر خواهد شد.

بر این اساس،  انجام افزایش سرمایة یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده خواهد بود.

ثبت دیدگاه

ثبت