هواداران آبی: استقلال را به بانک ملت بدهید

  • ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • 254

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: هواداران تیم فوتبال استقلال تهران خواستار انتقال مالکیت این تیم به بانک ملت شدند. 

پایگاه خبری بانک مردم در یک نظرسنجی از هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس خواست درباره اینکه ترجیح می‌دهند کدام بانک مالک تیم محبوبشان شود، نظر خود را ثبت کنند. فقط ۱۹ درصد از هواداران استقلال خواهان تحویل مالکیت به بانک تجارت شدند و ۲۵ درصد شرکت‌کنندگان خواهان مالکیت استقلال توسط بانک ملت شدند. استقلالی‌ها مالکیت توسط بانک‌های صادرات و ملی را به بانک تجارت ترجیح دادند. همچنین ۵۵ درصد شرکت‌کنندگان خواهان مالکیت پرسپولیس توسط بانک ملت شدند. 

سناریوهای مالکیت

 در ماه‌های اخیر، سناریوهای مختلفی برای واگذاری استقلال و پرسپولیس مطرح شده بود. از صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تأمین اجتماعی و صندوق بیمه روستاییان و عشایر گرفته تا هلدینگ خلیج فارس که نام این شرکت‌ها همگی پیرامون در اختیار گرفتن مالکیت استقلال و پرسپولیس مطرح شده بود که هیچکدام از آنها نیز به سرانجام نرسیدند.

در نهایت و در روزهای گذشته تصمیم بر آن شد که سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بانک‌ها واگذار شود. در این میان از بانک ملت به عنوان خریدار پرسپولیس و همچنین بانک تجارت به عنوان ارگانی که قرار است مالکیت استقلال را بر عهده بگیرد، نام برده شد. با این حال و همان‌طور که از قبل نیز پیش‌بینی می‌شد، واکنش‌های کاملاً متفاوتی در فضای هواداری بین دو تیم شکل گرفت که منجر به اعتراض آبی‌ها نسبت به این تصمیم‌گیری شده است.


 به گزارش ورزش ۳ با به میان آمدن بحث واگذاری سرخابی‌ها به این دو بانک، طبیعی بود که نخستین موضوع مورد بحث در این باره، مربوط به میزان درآمد و رتبه‌بندی بانک‌های ملت و تجارت در سال‌های اخیر باشد. جایی که نمودارهای منتشر شده از سوی رسانه‌های اقتصادی نشان می‌دهد که خریدار پرسپولیس به عنوان سودده‌ترین بانک کشور، فاصله زیادی با بانک تجارت دارد که همین موضوع سبب شد تا هواداران استقلال نسبت به این نوع از واگذاری معترض باشند.

هرچند که با احتساب درآمدهای سالیانه بانک تجارت باید گفت که به نظر می‌رسد این بانک قدیمی مشکلی برای صرف هزینه‌های آبی‌پوشان نداشته باشد، اما با انتشار شایعاتی مبنی بر اینکه هولدینگ خلیج فارس به دنبال خرید استقلال بوده و فقط یک مصوبه دولت برای این کار می‌خواسته، هواداران این باشگاه مدام این اسم را فریاد می‌زنند و در روزهای اخیر با انتشار هشتگ واگذاری عادلانه نسبت به موضوع خرید باشگاهشان توسط بانک تجارت اعتراض کرده و اعتقاد دارند که این بانک از لحاظ کسب درآمد و سوددهی در سال‌های گذشته، رتبه بسیار پایین‌تری نسبت به خریدار پرسپولیس یعنی بانک ملت دارد.

در این بین هواداران باشگاه پرسپولیس در روزهای اخیر موضعی نسبت به خبر علاقه‌مندی بانک ملت به خرید سهام باشگاه محبوبشان نداشته و از این موضوع استقبال کرده‌اند. کمااینکه واگذاری این باشگاه به شرکتی با سرمایه بانک ملت هم اتفاق قابل قبولی برای آنها به نظر می‌رسد، اگرچه با انتشار اعتراض‌های اولیه، برخی واکنش‌ها از درون این نهاد مالی منتشر شده که بی‌میلی آنها را نسبت به کلیت این واگذاری نشان می‌دهد.

با این حال به نظر می‌رسد که روند واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بانک‌های تجارت و ملت نهایی شده و در ابتدا عاملیت پرسپولیس و سپس استقلال به این دو بانک سپرده شده تا ببینیم به مرور زمان آنها از این دو برند بزرگ باشگاهی ایران چه چیز تازه‌ای بسازند.

 

ثبت دیدگاه

ثبت