خاندوزی: استفاده ازسپرده‌های بانکی مردم درتولید فراهم می‌شود

  • ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • 216

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: وزیر اقتصاد و دارایی گفت: استفاده از سپرده‌های مردم در تولید به جای مسیر‌های غیرمولد و تورم‌زا امسال در اولویت‌های وزارت اقتصاد قرار می‌گیرد.

به گزارش بانک مردم و به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه مسئله  جدیدی که در شعار امسال بسیار پررنگ شده موضوع ظرفیت‌های مردمی ، اقتصادی کردن و مشارکت عامه مردم در تولید و اقتصاد است که سال‌های طولانی از این ظرفیت غفلت می‌شد  گفت: پیش از این همواره تصور میشد که با تعداد خاص و محدودی از کارمندان که در دستگاه‌های مختلف کشور هستند امورات اقتصادی کشور قابل انجام است .

وی افزود: همواره تلاش وزارت اقتصاد از شروع دولت  رفع موانع بوده است و یکی از این اقدامات که در این بخش انجام شده راه اندازی درگاه ملی مجوزها بوده است .

خاندوزی گفت: با راه اندازی درگاه ملی مجوزها مردم به سرعت و سادگی می‌توانند مجوزهای خود را دریافت کرده و شروع به کسب و کار کنند.

وزیر اقتصاد بیان کرد: با انتشار  صورت‌های مالی و اطلاعات شرکت‌های دولتی و بدهکاران بانکی و امثال آنها را برای عامه مردم منتشر کردیم تا نظارت 85 میلیون نفری هم در این بخش داشته ایم و  صاحب نظران،منتقدین و اصحاب رسانه کسانی که می‌توانند از این اطلاعات استفاده کنند .

او می گوید: انتشار صورت های مالی  قرار است در سال 1403هم با شتاب بیشتری  ادامه یابد  همچنین استفاده کردن از ظرفیت مدیریتی  سهام‌داران در شرکت های بورسی است.

او گفت: در حال حاضر  35تا 36  شرکت خوب بورسی وجود دارد  که 50 میلیون نفر سهامدار از جمله سهامدارن سهام عدالت هستند که از ظرفیت های آنها استفاده نشده است و ما می توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

خاندوزی بیان کرد:یکی از راهبردهای جدید دولت، باز کردن فضای جدید برای استفاده از فضای مدیریتی است تا بعنوان سهامداران واقعی در همه استان ها نمایندگانی از مردم در پروژهای مهم و سودآور مدیریت و مشارکت داشته باشند.

وی تاکید کرد: ما به استقبال نام گذاری جدید امسال رفتیم و   از سال گذشته در شورای عالی بورس تصمیم گرفته شد در 6ماهه اول امسال بتوانیم در  تمام 31استان کشور را برای اولین بار این امکان مشارکت در بنگاه‌های بزرگ فولادی ،پتروشیمی،معدنی و غیره که همگی جزو سبد سهام عدالت هستند  برای سال 1403فراهم شود.

خاندوزی با اشاره به بسترسازی لازم برای استفاده از سپرده های مردم در تولید به جای مسیرهای غیرمولد و تورم زا گفت: مقرر شد تا همه وزارتخانه ها ظرفیتهای لازم و سودآور خود را برای سرمایه گذاری و استفاده در تولید و صنعت معرفی و بستر سازی لازم را جهت مشارکت حداکثری مردم اعلام کنند.

ثبت دیدگاه

ثبت