سود کدام بازار برای سرمایه‌گذاری بیشتر است؟

  • ۳۰ مهر ۱۴۰۳
  • 129

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: آنطورکه آمار‌ها نشان می‌دهد سکو‌های تامین مالی جمعی بیشترین سود ثابت را به سرمایه‌گذاران می‌دهند و صندوق‌های با درآمد ثابت نیز محل مناسبی برای دریافت سود‌های ثابت هستند.

به گزارش بانک مردم و به نقل از همشهری، نوسان‌های اقتصادی به‌ویژه تورم عاملی در جهت کاهش ارزش پول ملی است؛ به همین دلیل یکی از پرسش‌های اساسی که عموما بین مردم وجود دارد این است که پس اندازهایم را کجا سرمایه‌گذاری کنم تا ارزششان کاهش پیدا نکند؟

با توجه به اینکه بسیاری از مردم ریسک گریز هستند بسیاری ترجیح می‌دهند که دارایی‌هایشان را در مکان‌هایی سرمایه‌گذاری کنند که به آنها سود ثابت می‌دهد.

در طول یک سال گذشته به‌ویژه از اواخر سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی مجوز انتشار اوراق گواهی سپرده ۳۰درصدی را صادر کرد و به‌طور عام نرخ بهره در ایران افزایش یافت و این موضوع بحث‌ها درباره اینکه کجا سود ثابت بیشتری می‌دهد را بیشتر کرد.

آمار‌ها نشان می‌دهد اگر بخواهید پس اندازتان را در بانک سرمایه‌گذاری کنید مهم‌ترین گزینه سپرده‌های بلندمدت است که حداقل ۲۲.۵درصد سود به سپرده گذاران پرداخت می‌کند.

البته اواخر سال گذشته بانک‌ها اقدام به صدور اوراق با سود ۳۰درصد کرده‌ا ند.

خرید اوراق بدهی و به‌طور خاص اسناد خزانه اسلامی نیز در بازار سرمایه می‌تواند حداقل ۳۰و حداکثر ۳۳درصد بازده سالانه برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته باشد.

این یعنی اینکه خرید اوراق بدهی می‌تواند سود بیشتری نسبت به سپرده بانکی داشته باشد.

در این میان اما صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت شاید گزینه بهتری باشند.حداقل سودی که این صندوق‌ها می‌دهند ۲۲درصد و حداکثر ۳۳درصد است.

ثبت دیدگاه

ثبت