سیستم پرداخت مالی بریکس چه نتایجی به دنبال دارد؟

  • ۱ آبان ۱۴۰۳
  • 69

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: کارشناسی چینی می‌گوید که سیستم پرداخت مستقل برای محافظت از بریکس در برابر فشار اقتصادی است.

به گزارش بانک مردم و به نقل از ایسنا، گائو جیان، کارشناس مرکز مطالعات فرهنگی تطبیقی ‌زیر نظر موسسه زبان‌های خارجی شانگهای اظهار کرد: ایجاد مکانیسم مستقل تسویه حساب‌های مالی در میان کشورهای بریکس، توانایی آنها را برای مقاومت در برابر بحران‌ها و فشارهای اقتصادی افزایش می‌دهد.

این کارشناس گفت: ایجاد مکانیسم مستقل پرداخت ارزی بین کشورهای بریکس، پیشرفت همکاری‌های اقتصادی و تجاری در چارچوب سازوکار بریکس را تسهیل می‌کند و توان کشورهای عضو را برای مقاومت در برابر بحران‌های مالی و فشارهای اقتصادی افزایش می‌دهد و روند توسعه غیرقابل برگشت است.

گائو جیان خاطرنشان کرد : ۴۵ درصد از جمعیت زمین در کشورهای بریکس زندگی می‌کنند و اعضای بریکس با برابری قدرت خرید به ۳۶ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی رسیده‌اند که بالاتر از ارقام گروه هفت است.

این کارشناس افزود: دومین اقتصاد بزرگ جهان و یک قدرت بزرگ انرژی با ذخایر معدنی عظیم در بریکس وجود دارد و این عوامل، موقعیت مهم مکانیسم همکاری بریکس را در حوزه اصلاحات سیستم‌های مالی جهانی و حمایت از نظم اقتصادی بین‌المللی فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: با این حال، از دیدگاه فنی، تنوع زیادی در مورد چگونگی ایجاد مکانیسم همکاری مالی بین‌المللی بریکس وجود دارد.

بیزنس نوشت، گائو تاکید کرد: مکانیسم مستقل پرداخت ارز نمی‌تواند یکباره ایجاد شود و باید روند توسعه تدریجی باشد.

ثبت دیدگاه

ثبت