روش و شرایط دریافت خسارت با کروکی آنلاین

  • ۳ آبان ۱۴۰۳
  • 77

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: صدور کروکی آنلاین به تازگی با همکاری بیمه مرکزی و فراجا اجرا شده و روش و شرایط دریافت خسارت با طی 6 مرحله اعلام شد.

به گزارش بانک مردم و به نقل از بورس پرس، رئیس پلیس راهور فراجا از حذف کامل کروکی کاغذی و انجام کروکی الکترونیک در سراسر کشور خبر داد. این اقدام در مسیر تحقق دولت الکترونیک و آسان تر شدن فرایند برخط کروکی تصادفات صورت می گیرد که دقت در رسیدگی به پرونده های تصادفات را سرعت می بخشد. کاهش زمان انتظار شهروندان، کاهش خطاهای انسانی و افزایش شفافیت در رسیدگی به پرونده ها از جمله مزیت های کروکی آنلاین خواهد بود.

6718baf5b27b4.png

یکی از مراحل ورود به سامانه پلیس راهور این است که می توانید تصاویر تصادف را به صورت آنلاین بارگذاری کنید. سپس این عکس ها به واحدهای رسیدگی به تصادفات ارسال می شود. هر تصویر تصادف دارای یک کد پیگیری است که طرفین می توانند جهت دریافت کروکی تصادف با کد پیگیری، اقدامات لازم را برای دریافت تصویر آن انجام دهند.

نحوه دریافت خسارت از بیمه با کروکی:

۱. قبل از حضور در شعب پرداخت خسارت شرکت بیمه طرف قرارداد اطمینان حاصل کنید که افسر تصادفات، کروکی آنلاین را صادر کند. به همین منظور یک پیامک به راننده مقصر حادثه و زیان دیده ارسال می شود که نشان دهنده ثبت کروکی آنلاین است.

۲. قبل از حضور در شعب پرداخت خسارت، مدارک لازم بسته به نوع خسارت وارد شده را آماده داشته و آن را به واحد خسارت شرکت بیمه گر ارائه دهید. پیامک ثبت کروکی آنلاین، مدارک شناسایی، گواهینامه، کارت خودرو و بیمه نامه مقصر حادثه لازم است

کروکی آنلاین

۳. در تصادفات جرحی و فوتی علاوه بر این مدارک، گزارش نیروی انتظامی، دادگاه، اوراق بازجویی مقصر حادثه، نظریه پزشکی قانونی، پرونده پزشکی فرد مصدوم و یا مدارک دال بر فوت فرد درگذشته به دلیل تصادف لازم است.

۴. دقت کنید اعتبار کروکی از بین نمی رود اما پس از تصادف ظرف ۵ روز فرصت دارید به شرکت بیمه طرف قرارداد مراجعه کنید.

ثبت دیدگاه

ثبت