موسسات مالی غیرمجاز در مسیر قانونی گرفتن مجوز

  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۴
  • 6845

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: مدیرکل دفتر اقتصادی و امور بین‌الملل استانداری خراسان رضوی گفت: تعداد زیادی از موسسات مالی غیرمجازی که در مشهد مقدس فعالیت داشته‌اند، در روند قانونی گرفتن مجوز قرار گرفته‌اند.
علی رسولیان اظهار کرد: رسیدگی به مشکلات به وجود آمده ازسوی مؤسسات مالی و اعتباری جزو اختیارات بانک مرکزی است.

وی گفت: نهادهای استانی در این بخش اختیار ویژه‌ای نداشته و نمی‌توانند تغییراتی را اعمال کنند.

مدیرکل دفتر اقتصادی و امور بین‌الملل استانداری خراسان رضوی افزود: چند مؤسسه مالی و اعتباری و صندوق قرض‌الحسنه هم اکنون در حال ادغام هستند تا در قالب یک موسسه مالی و اعتباری جدید فعالیت خود را ادامه دهند.

رسولیان بیان کرد: همچنین تعدادی از این مؤسسات در واقع قالب صندوق قرض‌الحسنه فعالیت دارند که باز هم نظارت بر آنها بر عهده بانک مرکزی است.

وی با اشاره به اینکه بانک صادرات بسته‌های تشویقی مختلفی برای سپرده‌گذاران در میزان در نظر گرفته است، تصریح کرد: افرادی که سپرده‌های خود را در بانک صادرات نگاه دارند از ۱۰ آبان ماه سود دریافت می‌کنند که جزییات آن را مسئولان بانک صادرات در قالب فرمول‌های خود انجام می‌دهند.

مدیرکل دفتر اقتصادی و امور بین‌الملل استانداری خراسان رضوی تأکید کرد: هم‌اکنون ادامۀ فعالیت مؤسسه آرمان با مشکلی مواجه نشده و مسئولان آن در حال ساماندهی اقدامات خود برای گرفتن مجوزات لازم هستند.

ثبت دیدگاه

ثبت