با قاطعیت پیگیر موضوع سوال از رئیس جمهور در خصوص مسائل سپرده‌گذاران موسسات مالی هستیم/ نمایندگان از همه جناح‌ها امضا کرده اند

  • ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
  • 6121

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت:با قاطعیت موضوع سوال از رئیس جمهور در خصوص رفع مسائل سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری پیگیری می شود مگر اینکه در اسرع وقت به مسائل و حقوق سپرده گذاران رسیدگی شود.
علی وقف چی در گفت وگو با خانه ملت، در خصوص نامه سوال از رئیس جمهور درباره عملکرد موسسات مالی و اعتباری گفت: نامه سوال از رئیس جمهور توسط ۸۷ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی امضا شده بود که البته سه نفر از نمایندگان امضای خود را پس گرفتند بنابراین در حال حاضر این نامه با امضای ۸۴ نماینده مجلس در حال پیگیری است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:باید توجه داشت نامه سوال از رئیس جمهور در خصوص عملکرد موسسات مالی و اعتباری با موضوع نامه رسیدگی به مسائل سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری متفاوت است که البته بنده ۲ نامه را امضا کردم.

نماینده مردم در مجلس دهم افزود: متاسفانه یک الی دو نفر از نمایندگان اعلام کردند که نامه سوال از رئیس جمهور را امضا نکرده اند بلکه نامه درخواست رسیدگی به مسائل موسسات مالی و اعتباری از سوی آن ها امضا شده و طبیعتا هر نماینده موقع امضا با اطلاع از متن، نامه را امضا می کند.

سه نفر از نمایندگان امضای خود را در خصوص سوال از رئیس جمهور پس گرفته اند

وقف چی ادامه داد: با وجود اینکه سه نفر از نمایندگان امضای خود را در خصوص سوال از رئیس جمهور پس گرفته اند اما تعدادی از نمایندگان نیز اظهار داشتند به دلیل اینکه از این نامه اطلاع نداشتند نتوانستند نامه سوال از رئیس جمهور را امضا کنند و علاقه مند به امضا هستند.

نامه سوال از رئیس جمهور به معنی مخالفت با دولت نیست

وی افزود: امضاکنندگان نامه سوال از رئیس جمهور اصرار دارند که این نامه پیگیری شود البته این به معنی مخالفت با دولت و یا بحث های جناحی نیست به دلیل اینکه از هر ۳ جناح نامه مذکور را با اطلاع امضا کردند.

وقف چی ادامه داد: حدود ۸ ماه است که گرفتاری های سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری رفع نشده و این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی برای خانواده های سپرده گذاران و اطرافیانشان شده و متاسفانه خیلی از خانواده ها به دلیل مذکور از هم پاشیده شده است بنابراین نمایندگان اصرار دارند از طریق سوال از رئیس جمهور بدون توجه به مسائل جناحی، مشکلات سپرده گذاران رفع شود.

تاکید بر رسیدگی به مسائل حدود ۸ میلیون نفر از سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری

وی با بیان اینکه بیش از ۸ میلیون نفر درگیر مشکلات مربوط به موسسات مالی و اعتباری هستند، گفت:نمایندگان مجلس براساس سوگند خود باید مسائل مردم را پیگیری کنند و نباید فراموش کرد نمایندگان سوگند یاد نکرده اند که از دولت یا جناح یا حزب حمایت کنند و قسم آنان برای دفاع از حقوق مردم است.

مجاری قانونی اجازه سوال از رئیس جمهور را به نمایندگان داده است

وقف چی با بیان اینکه امکان نقد عملکرد دستگاه های اجرایی وجود دارد، ادامه داد: رئیس جمهور محترم، رئیس جمهور تمامی مردم ایران است اما این موضوعات بیانگر این نیست که ما نقد نسبت به عملکردها نداشته باشیم، مجاری قانونی اجازه سوال از رئیس جمهور را به نمایندگان داده است.

ملغی شدن سئوال از رئیس جمهور مشروط به رفع مسائل سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری

وی افزود: امیدوار هستیم قبل از اینکه سوال از رئیس جمهور در صحن علنی مجلس مطرح شود، رئیس جمهور در این رابطه دستوری صریح صادر کند تا پیگیری مسائل سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری به سرانجام برسد و دیگر نیازی به سوال از رئیس جمهور نباشد.

لزوم زمان دادن به سپرده گذاران موسسات مالی اجازه برای دفاع از حقوقشان در صدا و سیما

وی خطاب به رئیس صدا و سیما گفت: امیدوارم حداقل از این به بعد مسیر و روش صدا و سیما به نحوی باشد که نظرات دو طرف در خصوص موضوع مذکور شنیده شود به دلیل اینکه در ۸ ماه گذشته با کمال تاسف، بانک مرکزی هر آنچه را که دلش خواسته مغایر با مستندات موجود، ادعا کرده و در مقابل این ادعا، اجازه پاسخگویی به سپرده گذاران وجود نداشته بنابراین انتظار می رود صدا و سیما به سپرده گذاران این اجازه را بدهند تا از خود در مقابل این ادعاها  از حقوق خود دفاع کنند.

وقف چی ادامه داد: نمایندگان مجلس درخواست کننده سوال از رئیس جمهور در خصوص موسسات مالی و اعتباری این آمادگی را اعلام می کنند که در نشست مشترک با رئیس جمهور و مسئولان اقتصادی به موضوع رفع مشکلات سپرده گذاران رسیدگی کنند که به طور طبیعی بحث نامه سوال از رئیس جمهور از دستورکار خارج می شود.

وقف چی گفت: با قطعیت پیگیر موضوع سوال از رئیس جمهور هستیم مگر اینکه در اسرع وقت به مسائل و حقوق سپرده گذاران و تعیین تکلیف مشکلات آن ها در موسسات مالی و اعتباری از طرف رئیس جمهور رسیدگی شود.

کوتاهی بانک مرکزی در قبال وظیفه ش در خصوص سپرده گذاران

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود:مشکلات مذکور ناشی از کوتاهی بانک مرکزی در قبال وظیفه ش در خصوص سپرده گذاران است بنابراین در این رابطه بانک مرکزی باید پاسخگو باشد و به دلیل اینکه حکم رئیس کل بانک مرکزی از طرف رئیس جمهور صادر شده، بحث پیگیری مسئله از طریق نامه سوال از رئیس جمهور در حال انجام است.

وی افزود: آقای سیف از طریق صدا و سیما به مردم توصیه می کند در بانک هایی که سود بیشتری پرداخت می کند سپرده گذاری انجام ندهند، که به نوعی توهین به شعور مردم است به دلیل اینکه مجوز فعالیت بانک ها و موسسات مالی و اعتباری از سوی بانک مرکزی صادر می شود و این وظیفه بانک مرکزی است که اجازه پرداخت سود غیر متعارف را ندهد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: صحبت های رئیس بانک مرکزی در خصوص عدم سپرده گذاری مردم در موسسات مالی و اعتباری که سود غیرمتعارف پرداخت می کنند بیانگر این است که به موضوعات با نگاه تخصصی پرداخته نمی شود.

علی وقفچی

ثبت دیدگاه

ثبت