معاون فرزین در تیم سعید جلیلی؛ تخلف از بخشنامه بانک مرکزی؟

  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
  • 163

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: حضور معاون امور بین الملل بانک مرکزی در کنار سعید جلیلی در یک برنامه انتخاباتی در کانون توجه قرار گرفت چراکه رئیس کل بانک مرکزی در ابلاغیه ای، فعالیت انتخاباتی کارکنان این بانک را ممنوع اعلام کرده بود.

به گزارش بانک مردم و به نقل از اقتصادنیوز، با آغاز برنامه‌های انتخاباتی نامزدهای نهایی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران،‌ برنامه‌های تلویزیونی برای حضور نامزدها و ارائه برنامه‌های آن‌ها برگزار می‎‌شود. ساعاتی پیش، سعید جلیلی در یک میزگرد سیاسی با دو مشاور سیاسی خود حضور پیدا کرد تا به پرسش‌های کارشناسان پاسخ دهد. دو مشاوری که جلیلی را در این برنامه همراهی می‌کردند، محسن کریمی معاون امور بین‌الملل بانک مرکزی و مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه بودند. 

نکته‌ای که در این رابطه قابل توجه است؛ تاکید محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک‌مرکزی در زمان آغاز رقابت‌ها در ابلاغیه‌ای هرگونه فعالیت انتخاباتی کارکنان این نهاد را ممنوع اعلام کرده بود. 

در این ابلاغیه که 21 خردادماه منتشر شد، فرزین ضمن تاکید بر کمک به برگزاری باشکوه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: «همکاران بانک مرکزی و شبکه بانکی باید از انجام فعالیت‌های تبلیغاتی و انتخاباتی اکیداً خودداری نموده و از جایگاه اداری و امکانات بیت‌المال در اختیار خود در این زمینه هیچ استفاده‌ای نداشته باشند.»

در چنین شرایطی فعالیت انتخاباتی معاون فرزین و حضور او به عنوان مشاور یکی از نامزدهای انتخاباتی جای سوال دارد.

ثبت دیدگاه

ثبت