زیان انباشته تعدادی از شرکت‌های بانک آینده

  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
  • 160

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: اطلاعات منتشرشده از شرکت‌های زیرمجموعه بانک خصوصی آینده نشان می‌دهد، صورت‌های مالی این شرکت‌ها اکثرا با زیان انباشته همراه است.

به گزارش بانک مردم و به نقل از اخبار بانک، طبق بررسی اطلاعات منتشرشده در سامانه کدال، صورت‌های مالی شرکت‌های زیر مجموعه بانک خصوصی آینده وضعیت چندان مناسبی ندارند و اکثرا دچار زیان انباشته و رشد بدهی‌های جاری هستند.

حال چندین نمونه را در زیر می‌توانید مشاهده کنید؛

صورت‌های مالی شرکت ” ايمن فراز سپند ” نیز طبق گزارش حسابرس نشان می‌دهد که صورت‌هاي مالي شرکت از ابتداي تاسيس تا کنون توسط اين موسسه يا موسسه حسابرس ديگري (عضو جامعه حسابداران رسمي ايران) مورد حسابرسي قرار نگرفته است!

همچنین زيان خالص شرکت سفير امواج آريا (سهامي خاص) براي سال مالي منتهي به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ برابر ۱۷.۸۸۹ ميليارد ريال است، و در آن تاريخ بدهي‌هاي جاري شرکت مبلغ ۳۶.۲۲۲ ميليارد ريال بيشتر از دارايي‌هاي جاري آن است.

در مورد دیگر موسسه حسابرسی آزمودگان اعلام می کند که زيان انباشته شرکت ارزش آفرينان سيراف در تاريخ صورت وضعيت مالي بيش از سرمايه آن است.

لذا شرکت مشمول مفاد ماده ۱۴۱ اصلاحيه قانون تجارت می‌باشد و ضروري است مجمع عمومي فوق‌العاده صاحبان سهام تشکيل و در مورد انحلال و يا بقای آن در چارچوب مقررات اصلاحيه قانون تجارت تصميم‌گيری کند.

بازهم موسسه آزمودگان در بررسی خود اعلام می کند که زيان انباشته شرکت مديريت سرمايه آساي دانا بالغ بر۲۳۸ ميليارد ريال و به مراتب بيش از سرمايه آن است.

همین موسسه حسابرسی زيان انباشته شرکت مديريت سرمايه ارزش آفرين دانا را بالغ ۹۴ ميليارد ريال و به مراتب بيش از سرمايه آن اعلام کرده است.

نکته جالب اینکه آخرین صورت مالی منتشر شده از بانک آینده مربوط به عملکرد ۹ ماهه ۱۴۰۲ بانک مربوط می شود و از آن تاریخ تاکنون عملکرد یکساله و دو ماهه نخست سال ۱۴۰۳ را منتشر نکرده است.

گفتنی است از سال گذشته طبق حکم قانونی، وزارت اقتصاد به ازای ۶۰ درصد از سهام این بانک، حق رأی در مجمع عمومی بانک را خواهد داشت و به پشتوانه این مجوز فقط می‌تواند هیأت مدیره بانک آینده را تعیین کند.

هیات مدیره این بانک نیز در سال گذشته با تائید وزارت اقتصاد و بانک مرکزی منصوب شدند.

۱- شرکت توسعه بين‌الملل ايران مال (سهامي‌عام)/ حسابرس موسسه آزمودگان

۲- شرکت فین و آوا پارس/ حسابرس موسسه رازدار

۳- شرکت ارمغان امید افق تابا/حسابرس وانیا نیک تدبیر

 

ثبت دیدگاه

ثبت