وعده ترامپ در مورد رونق بازار رمزارزها محقق می‌شود؟

  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
  • 158

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر امسال برگزار می‌شود و بین جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی، و دونالد ترامپ، کاندیدای جمهوری‌خواه، رقابت شدیدی وجود دارد.

به گزارش بانک مردم و به نقل از ایسنا، ترامپ وعده داده که در صورت بازگشت به کاخ سفید، بازار بیت‌کوین و صنعت رمزارزها را رونق خواهد داد.

پیروزی احتمالی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ممکن است منجر به افزایش قابل‌توجه قیمت بیت‌کوین شود.

پیش بینی چت‌ جی‌پی‌تی
در این میان، برخی از تحلیلگران از ربات هوش مصنوعی چت‌ جی‌پی‌تی (Chat GPT) پرسیده‌اند که در صورت انتخاب ترامپ، قیمت بیت کوین تا ۱۰۰ هزار دلار افزایش خواهد یافت یا خیر؟

به نوشته رمزارز، در پاسخ به این سوال، چت‌ جی‌پی‌تی پیش‌بینی کرده که پیروزی ترامپ می‌تواند به افزایش قیمت بیت کوین منجر شود.

چت ‌جی‌پی‌تی بر این باور است که پیروزی ترامپ می‌تواند منجر به ایجاد سیاست‌های نظارتی مناسب‌تر شده و این موضوع، بر افزایش قیمت بیت کوین و سایر رمزارزها تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

وعده‌های ترامپ
لازم به ذکر است، ترامپ وعده داده که تلاش‌های آمریکا برای استخراج بیت‌کوین را افزایش دهد و این فرایند را به عنوان آخرین خط دفاع در برابر ارز دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC توصیف کرده است.

او در سخنرانی اخیر خود نیز گفته که در صورت انتخاب مجدد، جنگِ جو بایدن بر علیه رمزارزها را پایان خواهد داد و آینده رمزارزها و بیت‌کوین در آمریکا ساخته خواهد شد.

وی در گذشته نیز به بایدن انتقاد کرده و گفته بود که آمریکا باید مقام اول در صنعت رمزارزها را داشته باشد.

عوامل دیگر افزایش قیمت بیت‌کوین
چت‌ جی‌پی‌تی در ادامه، همچنین به این موضوع اشاره کرده که شرایط اقتصادی کلان مانند تورم، تغییرات ژئوپلیتیکی و سیاست‌های پولی نیز می‌توانند نقش مهمی در افزایش قیمت بیت کوین ایفا کنند.

زمانی که نرخ تورم آمریکا به هدف ۲ درصد برسد، بانک مرکزی این کشور ممکن است از سیاست‌های سختگیرانه خود عقب‌نشینی کرده و نرخ بهره را کاهش دهد.

این اقدام می‌تواند به افزایش علاقه فعالان بازار به دارایی‌های پرریسک مانند رمزارزها منجر شود.

بر اساس نتایج نظرسنجی‌های اخیر از رای‌دهندگان،‌ ترامپ (۴۱ درصد) از بایدن (۴۰ درصد) و رابرت کندی (۹.۲ درصد) پیشی گرفته است.

 

ثبت دیدگاه

ثبت