زیان بانک آینده رکورد زد و 318هزار میلیارد تومان رسید!

  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
  • 199

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: زیان انباشته بانک آینده که در صورت‌های مالی 9 ماهه سال 1402 284.5 هزار میلیارد تومان بود، با رشد به رقم 318 هزار میلیارد تومان در عملکرد 12 ماهه سال گذشته رشد.

به گزارش بانک مردم و به نقل از اخباربانک، بانک آینده در سال ۱۳۹۲ و از ادغام سه موسسه مالی و اعتباری مسئله‌دار، بانک تات، تعاونی اعتباری صالحین خراسان و توسعه اعتباری آتی تاسیس شد.

یکی از دلایلی که معمولاً امید به احیای بانک آینده را برای متولیان حفظ می‌کند، دارایی‌های قابل توجه این بانک مانند مرکز تجاری ایران مال است اما به دلیل بزرگ مقیاس بودن و عدم توجیه اقتصادی و فنی برای سرمایه گذاری در این دارایی بسیار بزرگ، تاکنون فروش این دارایی‌ها راه به جایی نبرده است.
اما با انتشار صورت های مالی حسابرسی نشده بانک آینده برای عملکرد منتهی به 29 اسفند ماه سال 1402، زیان این بانک به رکورد های جدیدی رسیده و اکنون از مرز 300 هزار میلیارد تومان گذشته است!



نکته جالب اینکه این میزان زیان در شرایطی به وجود آمده که سرمایه ثبت شده بانک آینده فقط ۱۶۰۰ میلیارد تومان. براساس قانون تجارت اگر سرمایه یک شرکت به سطح ۵۰ درصد سرمایه ثبت شده برسد، باید مجمع عمومی فوق‌العاده تشکیل و برای افزایش سرمایه یا انحلال شرکت تصمیم‌گیری شود.

در عملکرد منتهی به 29 اسفند ماه سال گذشته، بدهی های بانک نیز افزایش یافته است.

ثبت دیدگاه

ثبت