عظیمی‌راد: بانک‌ها حق بنگاهداری ندارند

  • ۲ تیر ۱۴۰۳
  • 129

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بانک‌ها حق بنگاهداری ندارند، بیان کرد: باید برای حل این مشکل اساسی هم فکری کرد و دستگاه‌های نظارتی، مجلس شورای اسلامی، وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی چاره اندیشی کنند.

به گزارش بانک مردم و به نقل از ایسنا، احسان عظیمی‌راد در جلسه علنی امروز در نطق میان دستور خود در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه بی اعتمادی زیادی در خصوص قانون خانواده و جوانی جمعیت در جامعه اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: عدم تمکین بانک‌ها و موضوع وام فرزندآوری یکی از مسائل مهمی بود که در این قانون بسیار خوب گنجانده اما متاسفانه به خوبی اجرا نشده است. هم صف‌های طولانی در بانک‌ها ایجاد شده، هم وام‌ها به درستی پرداخت نشده و هم ضامن‌هایی مطالبه شده است در حالی که حساب یارانه‌ای یارانه بگیران می‌توانست ملاک ضمانت قرار گیرد.

عظیمی راد افزود: متاسفانه این کم کاری‌ها و کوتاهی‌ها است که باعث شد این قانون خوب در کام مردم تلخ شود و قطعا اینجا نظارت جدی همکاران ما در مجلس را می طلبد و وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی باید به طور جدی در این زمینه ورود کنند.

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بانک ها حق بنگاه داری ندارند، بیان کرد: متاسفانه هیچ نهاد حاکمیتی و نظارتی نمی تواند این حق را مطالبه کند، حتی اگر بپذیریم فعالیت‌های اقتصادی بانک‌ها انجام بگیرد باید برای رفاه مردم و افزایش تولید و تولیدکنندگان در جهت تسهیل در این زمینه باشد اما متاسفانه بانک ها هیچ تسهیلاتی پرداخت نمی کنند.

عظیمی راد ادامه داد: برای مثال تسهیلات تبصره ۱۸ به درستی پرداخت نمی شود و بیم آن داریم که تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۳ هم دچار همین معضل شود بنابراین نمایندگان باید در این زمینه نظارت جدی داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به اینکه بانک‌ها دچار ناترازی هستند، اضافه کرد: در این بین متضررین اصلی مردم هستند نه بانک‌ها چرا که بانک‌ها سود خود را می برند باید برای حل این مشکل اساسی هم فکری کرد و دستگاه های نظارتی، مجلس شورای اسلامی، وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی چاره اندیشی کنند.

ثبت دیدگاه

ثبت