ریال دیجیتال قابلیت استفاده در زنجیره تامین مالی را دارد

  • ۳ تیر ۱۴۰۳
  • 145

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: مدیرعامل بانک تجارت گفت: برای ۸۰۰ نفر از پرسنل این بانک، ریال دیجیتال اختصاص داده‌ شده تا مراحل آزمایشی با سرعت بیشتری انجام شود.
  
به گزارش بانک مردم و به نقل از ایبنا، «هادی اخلاقی» در آیین رونمایی از ریال دیجیتال در بانک مرکزی در رابطه با اقدامات انجام شده برای عملیاتی کردن این طرح گفت: در جزیره کیش با بازار‌های اصناف و تاکسی‌ها صحبت شده تا مردم بتوانند به صورت پایلوت از ریال دیجیتال برای خرید و پرداخت استفاده کنند تا زمینه توسعه بیشتر آن فراهم شود.

وی ادامه داد: برای ۸۰۰ نفر از پرسنل بانک، ریال دیجیتال اختصاص داده‌ایم تا مراحل آزمایشی با سرعت بیشتری انجام شود. نرم‌افزار پات لایف مربوط به بانک ملت است و خدمات ریال دیجیتال از طریق این نرم افزار ارائه می‌شود.

مدیرعامل بانک تجارت افزود: ریال دیجیتال قابلیت استفاده در زنجیره تامین مالی که به عنوان یکی از ابزار‌های مهم مالی بشمار می‌رود را دارد و برنامه‌هایی داریم تا استفاده از ریال دیجیتال را در تامین مالی زنجیره‌ای توسعه و گسترش دهیم. در بانک تجارت به صورت گسترده طرح‌هایی را برای استفاده از ریال دیجیتال در این زمینه در نظر داریم که در حال تلاش برای عملیاتی کردن آن هستیم.

اخلاقی اظهار داشت: در حال حاضر به صورت آزمایشی تنها جزیره کیش را برای استفاده از ریال دیجیتال انتخاب کرده‌ایم و در صورت صلاحدید بانک مرکزی برنامه‌ای طراحی شده تا از این ابزار در سطوح گسترده‌تر و به خصوص برای اصناف استفاده کنیم.

وی گفت: با پیوستن سایر بازیگران نظام بانکی و توسعه بیشتر ریال دیجیتال امیدواریم پول ریال دیجیتال بانک مرکزی به زودی تمام سیستم پولی و اقتصادی کشور را به یکدیگر متصل کند و خدمات متنوع جدیدی از این طریق ارائه شود.

ثبت دیدگاه

ثبت